Sista dagen i November

Jaha! I morgon är det December.. Vintermånad absolut. Var är snön? Varför faller det bara regn från himlen? Ja ja, snön kommer nog vad det lider o faktiskt så kan den vänta ett litet slag till. Kan va lagom sista veckan innan jul o till efter nyår. Sen får det gärna va bra för den här vintern.. Tycker ju ändå att det är lite mysigt med snö då det ljusnar upp lite mer, men annars så kan det kvitta tycker jag. Längtar ju lixom redan till våren o värmen. Blir mindre o mindre en vintermänniska..
Idag har jag dock varit lite julig här hemma. Pyntat lite mer o fixat upp en gardin i hallen på övervåningen. Blev jättefint. Sen åkte jag o Ronja till Skänninge o handlade lite. Jäst, Mjöl, Saffran (som jag höll på att glömma så jag fick parkera igen o gå tillbaka) O PEPPARKAKSDEG!! Tjohoo nu ska här bakas har jag tänkt idag. Till efter middan.. då började jag undra vad jag gjort när jag lovat Ronja att baka med henne. Hade tappat lusten totalt. Men lovat är lovat så det var bara att kavla upp ärmarna o sätta igång. Men det var ju inte så illa när jag väl börjat. Var faktiskt ganska mysigt. Vi tände ljus o baka så det stod härliga till. Linus tröttna ju som vanligt efter ett tag, men Ronja höll i ganska länge. Så vi baka upp en hel pepparkaksdeg och så har vi gjort lussekatter. I år lyckades jag iallafall inte att överjäsa dom, så de blev faktiskt riktigt riktigt goda.. Undrar om det är kesellan som gör underverk??

Nu har kvällen kommit o jag är ganska trött. Har tänkt att ta mig en tidig kväll. Jobbar öppning till halvfem i morgon så jag behöver samla på mig energi så jag orkar stå där o va trevlig o stå emot illamåendet.
Linus mobil har inte kommit tillbaka än så han ville vara på fritids i morgon. Måste komma ihåg att ringa i morgon bitti o kolla om det är okej. Det är det ju säkert, men ändå. Måste kolla..

Längtar tills på fredag gör jag med. Då kommer ju Jhennifer hem över helgen. Hon har redan gjort klart för mig att hon ska sova hos Kim i helgen. Jaha känns ju muntert.. Men det förstår ju jag med att hon saknar honom massor, men jag hoppas att hon tänker umgås med oss andra oxå.. Så jävla kul är det inte att betala nästan 900 för en tågbiljett o sen inte få ut ett dugg av det själv. Jag är ju inte direkt miljonär o hade verkligen inte räknat med att få detta utlägg nu. Men men..blir några färre julklappar. Så är det med det..

Nä nu ska jag nog krypa ner i sängen. Har två små sötisar där som värmt upp åt mig :o)

Kram o gonatt!

Kommentarer
Postat av: ☆ ☆ ☆ ♥ M@rie ♥ ☆ ☆ ☆

Hej fia!!



HIHI jepp de har gått in å blivit vardag här fortare än vad jag trodde de skulle bli faktiskt.



Jaa EEG:t går jag å riktigt bävar för.

Vill förvisso ha svar på vad det kan vara men de lutar i sånt fall på att det är EP å de vill jag ju helst slippa.

Men de finns ju medecin att få emot de om de nu skulle vara så, så egentligen behöver jag väl inte oroa mej ionödan men de gör man ju ändå..

Tack vännen.



Allt bra uppe hos dej??

Kram marie

2009-12-02 @ 10:37:53
URL: http://lillebuu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0