Ny vecka nu...

Sitter här vid datorn med en kissekatt i knät. Tiger är så vansinnigt kelig o han pussas så pass. Blir lite svårt att skriva då.. Men nu ligger han o tvättar tassarna så jag får passa på då.

Veckan som varit var en ganska tuff vecka faktiskt. Strulig tonåring som inte vet vad det betyder med regler, lagar o ordning.. Gahh blir så trött på allt skit.
Linus som är känslig blir påverkad så det blir tjafs med honom också o så ovanpå det en febrig Ronja som inget hellre vill än vara nära nära mamma. Mysigt iofs, men ibland behöver jag space... Faktiskt nästan lika ofta som jag behöver ha dom nära nära.. Men det är så det är just nu. När de är hos pappa saknar jag dom grymt mycket o svär över att jag tyckte varannan vecka är ett bra sätt att ha barnen. Nu känner jag annat. Jag vill ha dom hos mig jämt o att de bor hos pappa varannan helg istället. Men det kan jag glömma. O det är väl egentligen så att som det är nu med allt så behöver jag ändå ha den här veckan att hämta lite andan. Inte för att dom är jobbiga utan för att livet är pest o pina just nu. Jag måste orka vara mamma till dom med o inte bara få lägga 200% av min energi på att få Jhennifer att fungera. Det gör hon ju inte iallafall så det är ju rent slöseri med energi egentligen.

Idag tvättas det mattor hos mamma. Har flera stycken som jag behövde få rena. Jättesmidigt att hon kan boka upp den tvättstugan då. Vill ju ha ut mattor på golvet för att bevara lite värme. Igår stängde jag av varenda element i huset. Fick luftvärmepumpen installerad i helgen o det sista gjordes igår. Som det verkar nu fungerar det kanonbra. Jag är ju så frusen så jag drog ju igång elementena ganska rejält o det har väl tickat på kan jag tänka mig. Men det bästa som jag upptäckt nu är ju att jackorna o skorna är varma när jag ska gå ut o ännu bättre är att tofflorna är varma med när jag kommer in igen :o) Helt suveränt ju!
Ska bli spännande att se hur det blir när det är riktig vinter med en massa minusgrader o snö. Fast då skulle jag behöva ha igång elementen lite oxå sa han igår.

Jag trivs enormt bra i mitt hus. Det är fortfarande den här härliga hemma känslan. Lagom avskilt från allt annat. Utan det här huset nu hade jag gått under tror jag. Hade känt mig totalt inlåst i lägenheten..
Här är det lungt o tyst o bara allt det jag behöver nu. Hör en o annan bil eller traktor men vad gör det?
Hundarna o katterna trivs oxå. Cicci jagar råttor som aldrig förr o Bella njuter av att få springa lös. Lite för mycket ibland till o med. Hon har rymt ett par gånger. Men nu var det ett tag sen o jag hoppas att det inte händer nån mer gång.. Blir ett rasthägn till våren som de kan vara ute i utan att jag nödvändigtvis måste vara med ut..

Ikväll är det kick off på jobbet, ska gå egenom julkampanjen. Den roligaste tiden på jobbet börjar snart, synd bara att jag är så Off så att jag inte riktigt ser fram emot det som jag brukar göra.. men det kommer förhoppningsvis. Men en sak kan jag säga. För första gången på flera år ser jag fram emot o längtar efter att få advents o julpynta.. Det trista är att jag insett att jag inte har plats för nån julgran :o) Men det löser jag nog då..

Kram

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vill bara skicka en värmande kram till dig!

Jag finns här...o det vet du!!!



Kram Lotta

2009-11-09 @ 11:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0