Fredagen den 13:e.... Huuuu

Den allmänt kända otursdagen har infallit sig igen då.. Ska man våga utmana ödet o byta trisslotten jag hade vinst på till två nya idag?? Det är en svår fråga som måste funderas på ett litet tag kanske.. Fast å andra sidan kanske det inte spelar nån större roll faktiskt. Jag har ju inte nån vidare tur annars heller så det kvittar nog när jag byter ut lotten. Blir nog inget iallafall. Men bara för att så ska jag byta dom idag. O är det nitlotter jag får så känns det ju helt okej att kunna skylla på att det faktiskt är fredagen den 13:e så det var ju inte så konstigt.. Eller hur??

En tuff vecka har det varit..än så länge. Hoppas lite grand att helgen blir bättre. Var på möte i onsdags. Ett led i att få familjesituationen här att bli lite bättre. Jättetrevliga behandlare som jag verkligen kände förtroende för direkt. Jag öste ur mig...verkligen. Mötet skulle väl egentligen varat i 45 minuter. Men vi satt i 1½ timma. Vi gick egenom o rita upp familjebilden o hur det sett ut sen innan Jhennifer föddes. Hjälp säger jag bara. Att komma ihåg allt. Men det rör ju upp en hel del som man kanske inte är beredd på o det resultera ju i att jag mådde hur dåligt som helst på kvällen sen. Trött var bara förnamnet. Ångest!!! Låg på soffan hela kvällen o bara va. Orka inget annat, ville inget annat. Ville bara vara ifred. Skulle egentligen gått på en rolig Galleriafest, men jag pallade inte med det. Ville inte vara bland en massa folk med ett påklistrat leende o låtsas att livet är underbart roligt. För det är det inte. Livet är piss just nu. Men jag ser ljust på det, måste jag ju göra o nån gång vändet det.. Men när??
Det var tungt att gå o jobba igår. Yr i skallen, snaran om halsen, hjärtklappning o kallsvettas som f-n. Men jag gjorde det, o jag klarade det! Men det var skönt att sätta sig i bilen vid 4 o åka hem.
Huset är min trygghet känner jag..

På kvällen sen åkte jag en liten sväng till Sandra i Vadstena. Vi drack kaffe o snacka lite. Bastian fick följa med för att miljötränas lite. Det gick bra. Han var duktig även fast han gick o rotade en hel del bland Sandras grejjer. Bushund..Han hittade hennes chokladgömma o den får han ju verkligen inte stoppa i sig så till slut stängde vi köksdörren o han gick o la sig o sov.. Funkar inte riktigt att kissa i kopplet än verkar det som. Måste vi träna på för det är ju inte alltid som han kan springa fritt efteråt. Han kissa bra länge när vi kom hem sen..

Anna o de stora barnen kom upp från Halmstad senare igår. Jag har varit hundvakt åt Zäta inatt. Funkar fint förutom att Bella protesterar genom att hitta på dumheter. Försöker rymma den lilla donnan. 1 gång igårkväll, men då kom  hon när jag ropade. Men 2 gånger idag på morgonen. Ilsken blev jag minsann då det bara är dumheter. Första gången hade hon med sig Bastian,men jag såg dom o lyckade kalla tillbaka dom. Men straxt efter drog hon själv. Såg henne då med o fick in grabbarna i huset. Hon sprang ut på stubben en bit bort, så jag såg henne hela tiden. Men hon kom inte när jag ropade så det var bara att knalla ut på nysådda åkern i foppatofflor o gå ner o hämta henne. Sur var jag verkligen när hon kom lommandes mot mig. En jäkla tur för henne att det inte varit regnoväder för då hade jag varit ännu surare. Med lervälling upp till knäna dessutom.
Prata med Anna o sa att det kan nog va bra om hon kollar om Zäta funkar med nya killens hund för jag kan inte ha en hund som rymmer hela tiden i protest. Men Bella är löjlig tycker jag.. Men säkerhet är viktigast. Vill inte att hon springer ut på 32:an o blir överkörd..

Idag blir det jobb igen. Kvällspass.. Hoppas det känns bättre att åka dit idag. Just nu känner jag ingenting..

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0