Fredag.. snart en vecka till ända..

Har haft värsta rycket här i veckan. Möblerat om o grejjat för fulla muggar. Har behövt ha nåt att göra hela tiden för att jag inte ska börja tänka o känna så mycket. Men det gör man ju ändå har jag insett. Blir fint här hemma iallafall så nåt gott för det ju med sig. Igår jobbade jag igen. Sjukskrev mig i några dagar för att återhämta mig o "slicka mina sår" lite grand. Det gick ju bra men det var ändå tufft. Ett kort pass var det o det var tur för jag hade nog inte orkad hålla fasaden uppe mycket längre..

Idag ska jag äntligen få träffa Linus o Ronja en stund. Ska låna dom o så ska Lotta o jag åka till busfabriken med dom o Filip. Han har fyllt år i veckan o ska inte ha nåt barnkalas så då undrade Lotta om inte jag o barnen kunde följa med dit så han fick nåt med barn iallafall. Ska bli mysigt.. Så idag blir det en liten tripp till Skänninge o köpa en present till honom. Får se vad det blir för nåt skoj.

På söndag är det 1:a advent. Har satt upp alla adventsljustakar o har fina julgardiner uppe. Så jag är redo att tända första ljuset på söndag. Tomtarna ska jag sätta upp lite senare tillsammans med Linus o Ronja tänkte jag. Kan bli en myskväll med dom till det.
Advent innebär ju oxå julskyltning i stan o söndagsjobb. Så på söndag gör jag mitt första pass för i år. Hoppas det kommer mycket folk så det blir att göra hela tiden.

Måste på allvar börja fundera på vad jag ska köpa till barnen i julklapp. Fan det är så svårt med superbegränsad budget för sånt. Men nåt kul ska jag väl kunna hitta på. 1 klapp är ju klar o det är skönt.
Vet inte alls hur det blir i jul heller. Jhennifer är ju i skåne o jag tror inte hon kommer hem till jul. men jag vet inte. Hoppas det för då har hon varit borta såå länge.
Som vanligt är det pappavecka för Linus o Ronja men jag ska kolla om jag inte kan få ha dom över natten o mitt på dan o han har dom på kvällen sen. Förra året hade han över dan o jag var där på kvällen. Så då är det ju faktiskt min tur nu. Vi åker nog till mamma o firar med henne. Jag gör det iallafall hur det än blir med barnen. I år är jag ledig på julafton. Skönt!

Nu ska jag sätta lite fart här o få lite gjort. Har ju rört till det lite med ommöbleringen o måste fixa finslipet nu :o)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0