Det snöar!

Var ute med hundarna precis. Tyckte att dagen är pissigt svinkall o gråtrist! Men så såg jag ju att det singlade ner små vita flingor.. SNÖ!!! Det är ju iofs lite mysigare men fan, nu är det vinter! Jag som ständigt går o fryser. nu kommer det ju bli ännu värre. Vilken tur att jag får luftvärmepumpen installerad på lördag. Den behövs!

Igår var jag i Norrköping på utbildning med jobbet. Det var jag, Sofie o vår nya tjej Linn som åkte. Var jätteroligt faktiskt. Hade det riktigt bra o åker gärna på fler utbildningar om det ska vara så här kul. God mat fick vi efteråt oxå. Vi käka på Thai-buffe i en resturang på Ingelsta köpcentrum. Utbildningen hölls där. Kanongott verkligen.
När vi var klara gick v Motala-tjejjer o tog en kopp kaffe på maten innan vi åkte hem. Jag passade på att träffa moa som jag gick i gymnasiet med. Var himla roligt att träffa henne. Hon bor i Kolmården så det var inte så långt för henne att åka. Vi han med ett bloss o snacka lite. Sen var det dags att åka hemmåt för att lämna tillbaka bilen vi lånat. På vägen hem ringer Annika från dagis. Ronja hade däckat på soffan i feber. Nära 39 grader. Så idag vabbar jag med henne. Får se om det blir i morgon med, men troligast är att det blir så. Som det ser ut nu iallafall. Hon var vaken i drygt en timma efter att jag väckt henne på dagis igår o sen däcka hon o sov till kl 8 idag. Sen dess har hon legat på soffan. Det brukar alltid vara full fart på henne och hon klättrar både högt o lågt så det märks verkligen att hon är dålig. Det är så lungt här även fast hon är hemma :o)
Jag känner mig faktiskt inte helt kurant heller. Har haft huvudvärk från o till i några dagar nu och känner mig allmänt urrig helt enkelt. Men sjuk vill jag absolut inte bli nu. Det räcker med Ronja. Jag får passa på att vila upp mig ordentligt med nu när jag ändå måste vara hemma med henne.

Ska nog kolla om jag kan lyckas få lite liv i vedspisen här hemma. Sist gick det bra...efter ett tag o efter rejäl vädring i huset. Fick väl inget vidare drag i skorstenen så det rök in som bara den. Livrädd blev jag att det skulle va nåt heltokigt, men så rätt vad det var brann det fint där inne o värmen börja sprida sig i köket..
Jag minns att i gamla gäst-stugan hos Jens fick man elda lite papper i en speciell lucka för att få drag, men jag verkar inte ha nån sån lucka. Ska undersöka saken närmare för det är lite otäckt när det bolmar i hela köket...

Nej nu ska jag nog göra lite nytta o inte bara sitta vid datorn hela tiden. Hade ju tänkt att försöka laga min trasiga säng o ge mig ut o kratta löv idag. Sängen ska jag nog göra mig ett ärligt försök på..men löven..ja vi får se, de får kanske ligga ett litet tag till. Drar mig för att gå ut när det är så förgjordat kallt.

Kram o hej!


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej på dig!



Stackars Ronja-tjejjen...inget kul att vara sjuk alls!

O stackars er andra som nu bara får gå o vänta på er tur..eller hoppas ni klarar er. Det är nästan värre att gå o vara hurrig än att det bryter ut ordentligt och sen går över..eller hur?



Krya på er nu och det var kul att se att det inte gick flera veckor mellan varven här...hihi



Kram Lotta

2009-11-04 @ 10:42:23
Postat av: ☆ ☆ ☆ ♥ M@rie ♥ ☆ ☆ ☆

Hej Fia!!

inge kul att lilla Ronja är sjuker.

Hoppas ni andra slipper de..



Tackar för kommentarerna ..

Jaa Lexie är en jätte söt hund ..

HIHI jaa öronen är STORA å står rakt upp :)

När hon var mindre såg hon ut som en förvuxen råtta med stående öron :)

Men hon e jätte söt :)



tackar , jaa vi får se vad de blir av de hela har ju bara små pratat än så länge om de hela. Men visst får Svärmor bestämma så BLIR de av fortare än kvickt :)



HIHIHI..



Hoppas de e bra för övrigt hos er ??



Kramar från kalla skåne

2009-11-05 @ 09:51:10
URL: http://lillebuu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0