Många nedräkningar nu alltså!

Nu har jag nedräkning!! Till tre olika grejjer o jag ser fram emot dem alla tre massor!!
Först ut är Bellas valpning.. Den 30 Maj är det dags och hon liknar mest ett hängbuksvin med alldeles för långa ben just nu. Jisses det är ju 2 veckor kvar!! Hur ska hon se ut när valparna har grott färdigt i magen på henne??? Jag undrar hur många det är. Linus trodde på 9 men helst ville han att det skulle vara 12 st. Hjälp, nej så många vill jag inte ha. Det var fullt tillräckligt med de 11 hon hade förra året. En 8 stycken skulle nog vara lagom mängd tror jag. Helst inte fler.. Men vi får se.. Spännande ska det bli och alldeles alldeles uuuunderbart med valpar igen..

Näst ut är den stora händelsen av att jag äntligen ska få mitt ben befriat från gipset. Gissa om jag är trött på denna klumpighet och dessa jävla kryckor. Att aldrig kunna göra något själv och hela tiden ha händerna låsta. Jag känner mig som en invalid riktigt ordentligt. Men snart så.. Den 1 Juni tas det bort och då blir jag lite rörligare iallafall. Jag kommer nog inte kunna gå helt utan kryckor direkt, men bara det att jag _får_ sätta ner foten på golvet kommer ju kännas bäst. Kommer kanske kännas lite läskigt i början men det är ju bara att hugga i och börja gå på foten direkt. Lite försiktig kan man ju vara. Det är ju läkt då iallafall, men jag har ju inga muskler kvar i vaden och så. Har även sett att mitt vänstra lår är lite tunnare än det högra, så musklerna är nog påverkade även där. Träning träning...
Jag längtar upp på hästryggen!!!!


Den sista grejjen som jag har nedräkning till är nog egentligen den största av dom. Vi ska flytta till ett hus på landet!!! Helt underbart!! Jag blev erbjuden att hyra detta hus o det ligger ungefär 2 -2,5 km härifrån. Jag funderade en del och fråga om kostnader o så och så funderade jag lite till. Till slut bestämde jag mig för att jag ville titta på det. Om det skulle vara så att det kändes bra, alltså verkligen rätt hemma-känsla inföll sig så skulle jag nog tacka Ja.  När jag kom dit blev jag nästan tårögd. Det var ett Uggletorp!! Jag hann bara komma till uppfarten till huset så kände jag att det var hemma. Väl inne i huset så var det ingen tvekan om saken alls. Det var "mitt" hus. Det som var väldigt skumt och som jag tror är en bidragande orsak till att jag verkligen föll för det, var att planlösning på botten-våningen var exakt likadan som i Uggletorp.. Det måste ju bara betyda att det är där jag ska bo. Jag har helt enkelt hittat hem. Äntligen!
Lägenheten ska sägas upp innan månads-skiftet och flytten bär av till 1 september. Troligtvis kommer vi få flytta in nån vecka eller kanske två tidigare. Min blivande hyresvärdinna hade funderat o tyckte att det kunde vara smidigare för oss att få flytta in innan skolorna börjar och det håller jag ju med om.
Oj höll ju på att glömma att berätta att det finns ett stall där med. Jättefint. Så förhoppningsvis ska vi kunna ta det i bruk också. Hästhagen är precis utanför tomten :o)

Kolla in mitt fina hus!

Kram o puss o allt!! Fia

Här ska jag o barnen bo!

Lotta kliver runt på uppfarten och inspekterar :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0