Halmstadsbesök o lite annat smått o gott!

Ikväll kommer Anna o Felicia hit från Halmstad. Ronja har längtat, längtat och åter längtat efter sin kusin. Ska bli riktigt roligt att få hit dom igen. Var så länge sen nu. Har lite systerabstinens faktiskt. Är inget direkt planerat för helgen utan det blir nog mest "bara vara". Behöver man ibland.

Igår blev bilen färdig-reparerad. Nya bromsar och fastskruvade tändstift o lite sånt är fixat. Vad bra det är med händiga grannar som kan hjälpa en med sånt. Så nu behöver jag bara få ordning så sommardäcken läggs över på fälgarna och på bilen,så kan jag besikta bilen sen. Då får man väl se om de hittar en massa andra saker att anmärka på. Skulle inte förvåna mig det allra minsta faktiskt. Men jag hoppas innerligt att allt är okej.

Jhennifer åkte ner till Bökeberg i Malmö idag. Hon följde med Thord ner, han ska tävla där. Kan vara bra för henne att komma ifrån stan o "kompisarna" några dagar. Då kanske hon kommer ner på jorden igen. Efter de här tävlingarna är det dags för henne att på allvar börja träna inför tävlingen på HC i sommar. Skulle hon ju egentligen gjort för länge sen anser jag, o jag har tjatat o legat i. Men ja, jag vet inte om det äkta intresset finns där längre. Hon säger att hon vill o hon är tokig i hästen, men sen händer det absolut ingenting. Men hon lär bli varse att goda resultat inte kommer av sig självt utan att man måste jobba lite för att det ska bli bra.
Jag måste oxå sätta igång, Så fort gipset är borta så ska jag banne mig upp. Det får helt enkelt bli en del i min rehabilitering av foten. Jag längtar grymt efter att få rida igen..

Nu är det bara 9 dagar kvar tills Bellisen får sina valpar. Låg o gosa med henne igår o kände på magen på henne. Uj uj vilken fart det var på de små liven. Eller iallafall det lilla livet som sprattla mot min hand :o) Jag tror Bella börjar tycka att det är väldigt tungt nu. Det syns när hon häver ner sig o när hon ska resa sig upp igen. Man blir väldigt full i skratt när man ser henne sitta som vanligt, för hon kan inte sitta ihop med bakbenen längre utan de spretar ut åt sidorna och så kommer magen som en stoooor ballong däremellan. Nästa vecka är det dags att börja göra iordning Jhennfers rum. Fixa hem valplådan o lite sånt. Leta fram handukarna o plasten. Ja fixa o dona lite inför den stora händelsen.
Igår fick Yvonnes Humlan sina valpar hemma hos Lillan. 5 små sötisar.. Snart ska jag förhoppningsvis få titta på dom. Tingelings valpar är ju ett par veckor nu och de har öppnat sina ögon såg jag när jag var där häromdagen. Supersupersöta!! Aaaahhh vad jag längtar!!!!

Latardax nu då.. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0