1 Maj - Vilken tråkdag!

Jag har nog aldrig haft så tråkigt i hela mitt liv som idag. Helt sanslöst underbart väder ute och dessutom ledig dag för många.  Lotta ringde på förmiddan o undrade om jag ville komma ut till dom och det hade jag ju gärna gjort. Bara ett krux. Jag passar grannens lilla golvmopp! Kan ju inte gärna lämna henne hemma eftersom hon är hos mig för att grannen är iväg hela dan. Så vad har jag gjort då.. Jo legat i sängen o broderat hela dan. Fan, jag har inget liv mer än ihop med mina kryckor! Visst har jag varit uppe flera rundor och även varit ute o solat mig lite grand. Men ingen att prata med eller dricka kaffe med eller nåt. Skit trist. Idag har jag varit ganska begränsad dessutom för jag har insett att det inte bara är min hälsena som dragit ihop sig under det felaktiga gipset. Det är ju även vad-muskeln och den stretchas ut konstant hela tiden nu eftersom fotdelen sitter som i ett skruvstäd. Det gör oooooooont! Även bakre lårmuskeln påverkas men det har jag lättare att häva för stunden. Så det är inte så jobbigt.

Bara gnäll gnäll gnäll ni... känner mig som värsta tråkmånsen, men nu ska jag snart kolla på humorgalan på Tv så då kanske det kommer lite gladare miner på mitt ansikte :o)

Kram Fia F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0