I morgon får jag domen..

på bilen alltså.. Den ska på sin årliga översyn hos bilprovningen. Känns ju sådär eftersom jag vet att bromsarna är kass så den lär inte gå egenom. Bara jag slipper få en spansk flagga på den. Skulle ju gärna vilja ta med den därifrån..
Återkommer om bilens tillstånd i ett senare inlägg...

I lördags blev Bella parad. Sista rycket kan man verkligen kalla det. Den hanen som var tänkt från början fick inte till det alls. Vi försökte vid tre olika tillfällen under två dagar, men tillslut så gav jag upp. Han visste helt enkelt inte hur han skulle göra. Blev lite jobb med att försöka få tag i en ny hane och tillslut lyckades vi. Men då var ju frågan om Bella fortfarande var mottaglig för att släppa på en hanne. Men vi beslöt oss för att testa och det fungerade fint. Men var nog i absolut sista rycket, så det blev bara 1 parning. Hoppas att det tog sig, men det återstår ju att se..Har faktiskt ännu inte sett samma tillfredställelse i Bella som man märkte tydligt sist. Iofs i lördags såg man ju hur nöjd hon var med livet när vi kom hem sen. Men efter det har hon varit ganska som vanligt.. mmm.. håll tummar o tår...

Igår kväll var jag hos Lynx och gosade en sista gång. Hade tänkt att ta ut henne på en tur men eftersom jag hade Ronja hemma o sjuk på dagen så kunde jag inte det. Men jag pysslade om henne o pussade en del på henne.. Kommer sakna henne...men jag får väl smita ut i hagen o pussa lite på henne ibland.. Konstigt vilka band man kan tycka sig känna till vissa individer... Men Lynx har jag ju alltid tyckt om...ända sen hon var en liten fölunge...

Just ja! Var på en intensivkurs i Linedance i söndags. Jisses vad roligt det var. Korvstoppning kan man kalla det o sista timmen gick det bara runt i huvudet men det var verkligen superkul. Så jag har bestämt mig för att haka på tisdagsgruppen med Lillan. Sen kan hon o jag vara med på Linedancen i High Chapparall i sommar :o) Ser jag fram emot...bara hoppas att jag verkligen vågar när det väl kommer till kritan... Ha ha, kan ju va en liten fegis ibland ju...

Nu ska jag krypa ner under täcket o sova. Ska till besiktningen tidigt i morgon så jag vil inte försova mig...

Kram o puss o gonatt o allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0