1½ vecka nu

Tiden bara rusar iväg o det gör storleken på våra valpar oxå. Nu har de hunnit bli 1½ vecka och lilla Brummelisa har öppnat sina ögon idag. Hon är sååå bedårande söt så det finns inte. De schäfertecknade valparna är de som är störst i kullen och även de som försöker sig på att gå först också. En av killarna är riktigt duktig och springer snart helt fritt där i lådan. Men de andra är på g och försöker de oxå. Man ser väldigt tydligt vilka skillnader det är. De schäfertecknade är rejält bastanta, medans de svarta är mer nätta av sig. De blir nog som Bella ungefär. Jag skulle tro att den ena svarta killen som har mycket vitt under hakan kommer bli rejält välpälsad. Han är även större än de andra svarta och tyngre.
Häromdagen fick de sina pyttesmå klor klippta för första gången. Det gick bra att klippa faktiskt. Förra kullen gjorde jag ju misstaget första gången att börja klippa när de var vakna. men det var ju lögn i helskotta att få till det bra då de var sjövilda i famnen. Så då lärde jag mig att vänta tills de var alldeles nyätna o jättetrötta. Så den taktiken körde jag denna gången så jag hade inga problem alls.
Har tagit lite nya bilder på dom.. Titta o Njut!

En dag gamla små bäbisar

Här sussar man gott i husses armveck..

Nu har jag hunnit bli 3 dagar gammal. Växer för varje dag!

Det är riktigt gott att ta sig en slurk ibland..

6 dagar gammal. En avslappnad bäbis i lillmattes famn..


De växer massor o är nu 1½ vecka. Gosar mycket!

1½ vecka gammal o nu börjar de små krabaterna resa upp både huvud o även kropparna. Dröjer inte förrän alla ögon är öppna o de springer runt i lådan!

Det är såå sköönt att sova..


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh, fy sjutton vad härliga de är du...

Fina bilder du får med dem...en bra kamera och en duktig fotograf är en bra kombination, eller hur...hihi



Krama alla från mig...även barna!

2009-06-11 @ 07:10:13
Postat av: Lilianne

Dom är verkligen superfina de små liven

kram Lillan

2009-06-12 @ 09:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0