Alla valpar sålda nu :o)

Idag blev den sista valpen med matte o husse! Känns ju jättebra det här. Bättre än förra kullen då jag faktiskt hade två kvar till salu när leveransdagen passerat. Jag är supernöjd! Har raderat alla annonser ikväll, det kändes bra.
På torsdag kommer vetrinären o besiktar o chippar o så. Sen på fredag är det dags att börja leverera valpar. Då kommer det minsann att trilla tårar skulle jag tro. Det tar några valpar innan man vänjer sig o stålsätter sig inför avskedet. Jag vet ju att de kommer till bra familjer allihop..

På gång att kolla på kattunge är jag ju. Har beslutat mig för att skaffa en kissekatt till nu när vi ska flytta ut på landet. Vet inte om Cicci kommer klara av alla möss själv nu när hon är lite till åren. Hon kan gott o väl få unna sig att pensionera sig på den fronten. Visst kommer hon ta möss o så, men jag känner att allt behöver ju inte hänga på henne.. Har en listvän som har en kull kissungar så vi ska åka till henne o se ut oss en...Eller om kissungen väljer oss då förstås. Har bestämt att jag ska ha en tjej iallafall. Sen får vi sterilisera henne o så vi slipper få fler kissungar :o)

Idag blir Jhennifer 15 år! JÄTTEGRATTIS till dig min älskade unge!!!
Ny moppe har hon fått o hjälm o sånt. Hon är superglad. Har ringt o grattat henne för hon är ju hos sin pappa i skåne o firar födelsedag. Har saknat henne massvis idag..

Idag var jag med om värsta rodeotrippen :o). Lillan o jag var ute o gick med deras unghäst Solano. Med sadel o träns. Lillan frågade om jag ville prova att hänga på honom samtidigt som hon ledde honom och det ville jag ju gärna. Solano däremot var väl inte riktigt lika med på noterna, för det tog inte många steg innan busen börja bocka. Så på backen hamna jag :o) På fötterna som tur var, men jag fick några magpumpningar av sadeln så det var ju bara att hoppa ner när han börja. Men upp igen direkt. Kunde inte hålla mig för skratt när han började bocka igen o jag blev tvungen att hoppa ner. Eller hoppa o hoppa, man hoppar väl inte så mycket när man hänger rakt över en häst, men ni förstår kanske. Tre eller fyra gånger höll han på, sista gången gick han några steg så gick jag ner självmant utan krumbukter. Sen gick vi en bit till så gjorde vi om hela proceduren. Då hade han nog förstått att det inte var någon större idé att bocka o fjanta runt för han protesterade inte det minsta. Av igen o berömma o sen upp en gång till. Samma resultat då med. Han skrittade fram lungt o sansat. Då var det bara att avsluta dagens övning o ge massor med beröm.
Nästa gång ska han få en bredare sadel på sig så jag ligger bättre på honom. Det tackar jag för eftersom jag var typ inkilad mellan hornet o bakvalvet, Gjorde skapligt ont i magen när han börja bocka. Men det gick fort över o jag hade verkligen roligt. 

Nu är det TV-tajm!!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: ☆ ☆ ☆ ♥ M@rie ♥ ☆ ☆ ☆

Hej Fia!!



Kul att höra att du fått sålt Alla valparna nu.

Hoppas du får en OKej Tisdag.



Mvh marie

2009-07-20 @ 23:55:55
URL: http://lillebuu.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Vad skönt att höra att det löste sig fort med vovvarna :)



Spännande rodeotripp.. hi hi!



kram

2009-07-21 @ 22:37:17
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: Sandra

Just det... grattis till dottra oxå - och till mamman som varit mamma i 15 år! STORT!



kram

2009-07-21 @ 22:43:39
URL: http://www.familjenastrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0