Vilken tvätthög jag har!!

som ska vikas alltså. Den är inte nådig, men jag har betat av en del av den iallafall. Kände nu att jag orkar nog inte fortsätta med den så det får väl bli sysselsättningen i morgon bitti istället. För i morgon är jag ledig!!! Ska bli välbehövligt att få en dag mitt i veckan så där. Ibland känns det som att jag är otacksam för de extra timmar jag får, för jag behöver verkligen ha dom. Men ibland kan det ju bli för mycket ändå. Jag skulle ju gärna jobba varenda dag egentligen, men det blir väl så här man känner när man inte är van vid att jobba varenda dag. Men jag vet ju sen när jag återgår till ordinarie schema hur frustrerad jag blir över att inte ha ett heltidsjobb. Just ekonomiskt. Så jag ska väl bara vara glad över att det blir lite extra nu.. Jag behöver det mer än väl..

Har barnen hemma den här veckan. Ronja har nog saknat sin mamma för hon har varit väldigt pussig o kramig i två dagar nu. Härligt!! Hon är lika mammasjuk som jag är Ronja-sjuk. Linus mötte mig på fritids med en låååång kram också. Det värmer i hjärtat måste jag säga.
På tal om Ronja så har vi ett litet klädmonster där. Jisses vilket taskigt humör jag kan bli på när hon sätter igång o börjar tjafsa om kläderna på morgonen. Nu fick jag ett tips från en vän på min mailinglista som har liknande problem med sin tjejja att plocka fram kläder redan kvällen innan. Ska testa det o hoppas att det blir bättre. Nu missade jag självklart det ikväll då det var lite styrigt kring läggdags o Ronja ville att jag skulle ligga o gosa hos henne en stund. Det säger man ju inte Nej till, men jag ska ta tag i det där med kläderna i morgon kväll..

Min lediga dag i morgon ska jag fördriva med att städa, vika tvätt, åka en liten sväng till Sofie och om jag hinner med det så tänkte jag passa på att åka o rida en sväng. Det vill jag göra medans det är dagsljus ute så det blir nog frammåt middan nånstans. Ska nog kolla också om det finns nåt ledigt barn som Ronja kan leka med för hon ville inte vara ledig från dagis men det måste hon ju...

Nu ska jag faktiskt gå o sova för även fast jag inte behöver jobba i morgon så måste jag ändå gå upp tidigt!!

Kram o god natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0