Fullspäckad dag!

Uj uj uj, idag har det minsann gått i ett hela dagen..Började med tvätthögen i morse som jag nu äntligen fått vikt och inlagd i garderoberna. Men såg ju till min bedrövelse att tvättkorgen behöver få en tömning via maskinerna igen... Hm..när ska jag hinna med det då?? Framåt förmiddagen vill Ronja gå o leka med Herman så då gick vi över dit och kollade om det gick bra, o det gjorde det. Tror Ronja är lite förälskad i Herman..Under tiden som Ronja var där passade jag på att åka o rida en sväng. Helt underbart väder att ta en sväng ut i naturen..Jag njöt verkligen. Väl tillbaka så gick jag över o skulle hämta Ronja och eftersom Hermans mamma mådde lite dåligt så tog jag med mig Herman o hans lillasyster Elvira hem så hon fick sova några timmar. Barnen busade för fullt här o hade roligt. Under tiden så installerade jag mitt nya mobila bredband som jag beställt o fått hem. Verkar funka bra, surfar med det nu och liiite segt är det emellanåt men det duger. Så nu ryker både den fasta telefonen helt o det fasta bredbandet. Tänkte försöka snåla o spara in lite pengar..
Linus hade med sig Jonathan hem efter skolan o de var ute o lekte hela eftermiddagen. Skulle in till stan och gick ner till skolgården för att hämta barnen o de var puts väck.. Man hinner tänka miljoner tankar o bli panikslagen innan situationen löser sig. Det gjorde den tack o lov efter ca en halvtimme men fy fan rent ut sagt vad orolig jag var. Linus fick sig en rejäl utskällning för att han gått vidare till andra kompisar efter att Jonathan blev hämtad utan att meddela mig. Så får han absolut inte göra..
Ikväll har jag varit hos en vän o hjälpt henne med lite "spökproblem" hon fått. Nu ska det vara åtgärdat och jag hoppas att hon kan sova lungt nu i fortsättningen.. Mamma hade Linus o Ronja under tiden och det hade gått bra. Väl hemma gosade jag ner mig hos Ronja när hon skulle sova, och hon var ju inte den enda som somna kan jag säga... :o)

Idag ringde Pia med och hade upptäckt att våra prisändringar ska var klara på måndag. Oj oj, bäst att sätta fart nu då. Det är hur mycket som helst som ska ändras så jag hoppas vi hinner. Jag börjar tidigare både i morgon o på fredag och sen får vi se när jag börjar på måndag i nästa vecka. Jag har sagt att jag kan börja tidigare då, men det är inte säkert att det behövs.. Lite press fick vi där, men jag har märkt att jag är nog mer effektiv under press så mig gör det inget.. Lördagar vid den här tiden på månaden brukar vara lugna så vi hinner nog jobba undan en del då med. Men man vet ju inte.. Vi har ju 70% rea nu och då är det ofta kunder...

Min gosiga katt ligger i min säng... Jag tror nog jag ska krypa ner o kela lite med henne...

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0