Det var ett tag sen...

....jag uppdaterade bloggen ser jag. Men ja, vad ska jag säga som ursäkt då... Jag har helt enkelt inte hunnit med det. Var alldeles för trött på kvällarna när jag väl fått tillgång till min egen dator så jag har bara orkat kolla över mailen och sen har det varit stopp där. Har tänkt på bloggen i många kvällar nu, men så har jag sagt till mig själv. Jag tar det i morgon istället.
Vad har hänt då? i stort sett ingenting. Jobbar o sliter hela tiden. Har blivit lite extratimmar denna vecka då Sofie ligger hemma o är sjuk. Sen i dag till råga på allt så går Pia o skaffar sig en fraktur på armbågen så det blir ännu mer extratimmar. Men jag ska väl inte klaga för det innebär ju lite mer i lön än jag skulle fått. _Men_, det innebär ju också att mitt hem förfaller och tvättkorgen inte längre är synlig under högen av kläder.. Jag hinner inte med helt enkelt. Jhennifer är inte till nån hjälp heller kan jag ju inte säga. Igår kunde hon på sin höjd kolla när diskmaskinen var färdig och stänga av kranen. Helt sanslöst egentligen. I tisdags bad jag henne tömma maskinen på den rena disken. men när jag kom hem var den fortfarande full, hela köksbordet var belamrat med reklamblad ihopblandat med utkletad sylt, ostspill och rostmacke-kladd. Mitt i allt stod brödrosen i sin glans..Vad glad man blir när man kommer hem o ser sånt. Att inte ens kunna göra rent efter sig när man ätit tycker jag är illa!! Det får baske mig bli hårdhandskarna på för denna unga lilla dam snart för hon kan inte lyfta ett finger för att ha lite ordning o reda. Nu är jag så vansinnigt trött på det så det finns inte..
Ska nog förhandla om hennes månadspeng. Vissa sysslor ska göras för att hon ska få den, o ser jag att det slarvas blir det avdrag direkt.

På lördag ska jag hem till Sofie o mysa lite. Hon ska bjuda mig på mat. Ska bli så gott. Sen ska jag kolla om jag kan hitta ett visst spöke hos henne som hon verkar få trevliga besök av..Fast egentligen kanske vi inte borde göra det...hm, tål att fundera på...

Nej nu ska jag nog gå o sova faktiskt...ska upp tidigt i morgon... jobb jobb jobb....

kram o gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0