Måndag förmiddag!

Pissväder är det ute. Nog för att jag inte vill ha nån direkt kyla så, men jag ber definitivt inte om en massa regn o rusk. Då får det hellre vara lite kallt. Men det ultimata hade ju varit molnfri himmel o gradantal som nu.. Men men, det kan jag uppenbarligen glömma.
Fick ha Linus o Ronja en natt extra här hemma. Det var gött. En kväll till att mysa med dom. Av nån anledning blir det ju så att de sover i min säng, så jag ligger i mitten. Sen är det ju lite mysigt att ligga hos dom en stund o lyssna på saga o bara mysa, så igår somna jag till en stund. Vakna vid halvtio på kvällen sen igen. Pigg som en mört såklart så jag hade lite problem med att gå o sova igen sen. Satt här vid datorn till bra sent. Kom i säng vid halvett-ett på natten sen. Alldeles för sent för min del, så jag var bra seg i morse när alarmet ringde..

Nu på förmiddan var jag hos Bianca o hälsade på en liten sväng. Tog en kopp kaffe med hennes matte. Fin är hon stumpelumpan :o) Väldigt mycket schäfer i henne, så det är nog svårt för den som inte vet att hon är blandis, att se att hon faktiskt inte är ren schäfer. Tjusig är hon iallafall o hon kommer nog bli riktigt fin när hon blir vuxen :o)
Konstaterade att Bastian nog är högre o längre än Bianca, men han har ju till o med växt om sin mamma på höjden, så det är ju inte så konstigt. Han är dock mycket mycket tunnare, men det har han nog ärvt efter sin far som var en riktig tunnis de första åren i hans liv med. Pappa är riktigt snygg nu, så det är nog ingen fara med det.

Den här veckan är fylld med jobb, jobb o åter jobb. Är endast ledig på lördag, så det blir sexdagarsvecka. Blir tufft, men jag har inte så mycket timmar egentligen. För jag börjar ju inte förrän halvfyra vissa dagar o andra dagar börjar jag typ 12 o slutar halvfyra. Knepigt schema det där, men det är bara att stå ut. Trist bara att varenda dag blir avhuggen på mitten på nåt sätt. Men jag har ju jobb iallafall. Ser det positiva i det :o)

I morgon kväll ska Lillan o jag gå ut o äta på Bella Notte. Ringde o bokade bord idag. Vi har pratat om det länge länge, o jag har ett presentkort som går ut dagen före julafton, så vi måpste ta tag i det nu. Ska bli himla trevligt att komma iväg bara hon o jag. Var länge sen nu. Sen på fredag blir det spel/pubkväll hemma hos Lillan med gänget. Sover hos Lillan sen, så på lördag gör det inget om jag är lite bakis. Lördagkväll blir det julbord med jobbet o Harrys efter det. Har fixat skjuts så även då kan jag dricka lite alkoholhaltiga drycker. Fast då blir det ändå lugnt för jag har ju oturen att jag alltid får jobba dagen efter vi har varit ute med jobbet.. Men jag måste vara körbar senast kl 11 på söndag så det blir lugnt. Men är ju kul iallfall att kunna dricka en cider till maten o kanske ta en till på Harrys sen :o)

Nä nu borde jag vara lite skärpt här o göra lite nytta. Har tvätt som vill hängas på tork, o ännu mer tvätt som vill vikas o läggas in i sina respektiva garderober.. Känns ju sådär..

Kram o Hej!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Fia,



Detta skrivs av Linda som köpte fina Nemo(Arvid på pappret av dig). Läser din blogg och har lite halvtråkiga nyheter om vackra Nemo.



Nemo har sista månaden fått åka in och ut på djursjukhus. I skrivande stund är han inlagd på Läckeby i Kalmar där vi fick köra honom akut i torsdags natt (23 mil). Nemo har haft magproblem. Började med diarré och kräkningar och enorma magsmärtor och krampanfall. Vid ultraljudsundersökning har man nu hittat en liten knöl på hans magsäcksvägg. oklart vad det är men det kan vara orsaken till kramperna. Han kommer opereras idag. Lilla underbara Nemo som alltid är så glad,kärleksfull och livfull. Han får jämt komplimanger om sitt temperament.



Han är också väldigt tunn och smal och de har tagit bukspottkörtelprov på honom och det sänds till Usa för testning. Har någon i hans kull haft liknande problem eller är väldigt magra? Han har alltid varit ganska kräsen med mat och vägde nu vid inläggningen bara 30kg. Han skulle behöva väga minst 5 kg till. Håller dig uppdaterad med vad som händer. Mycket oro här hemma då vi tokälskar vår Nemo och vill att han ska bli bra.



Kram Linda ,Erik och Nemo

2009-12-07 @ 12:59:16
Postat av: Fia

Hej Linda!

Vet inte om du läser det här men utifall att. Jag ringer dig i dagarna nu för att se hur det är med er. Vad jag vet i dagsläget så är det ingen som har eller har haft några vikt eller magproblem med sin vovve från samma kull som Nemo. Har träffat några av dom som bor runtikring här o varit i kontakt med andra valpköpare, men ingen har nämnt något om mat o vikt strul.

Jag hoppas verkligen att vetrinärerna kan hjälpa honom så han blir frisk igen. Lilla Plutten!

Tänker på er!

Kram Fia

2009-12-08 @ 00:05:17
Postat av: Linda

Hej igen Fia,



Klart jag läser detta. Igår kväll sent ringde dom och sa att han klarat operationen fint. De tog bort "knölen" (som var 2*1,5 cm) på magsäcksväggen och hade kikat runt i magen på honom och tagit prover. De hade direkt hittat en sak som ej syntes på ultraljudet eller alla röntgenbilder. Mellan levern och magsäcken hittade de en slags utväxt/knöl som var 5*4cm stor!! Den låg tryckt mellan organen och verkade bestå av fettvävnad intrasslad i det nät som magsäcken har utanpå och den hade blodkärl runt sig.Den sa dom absolut var orsaken till kramperna han haft i samband med att magsäcken fyllts och tryckt mot denna som då trycker mot lever mm. Den togs också bort vid operationen och bägge dessa är sända till labb för analys. Tar ca 7-10 dagar att fås var vad det var.Är självklart nervös för det ska vara cancer men han är så ung och pigg och alltid full av livslust! (om än spinkig)



Skönt att höra att imgen av de andra har haft problem. Vår Nemo betyder ju allt för oss och speciellt jag har gråtit nog med tårar att fylla en flod med känns det som. Men han får den bästa tänkbara vården nu och eftervården tas en dag i taget. Om allt går bra och tarmar och så fungerar under veckan får han förhoppningsvis komma hem på fredag? Då har han varit inlagd en hel vecka stackarn. Vet ej om du har mitt nya mobilnummer men hemnummret tror jag du har?



Tack för omtanken och snabba responsen-uppdaterar dig kontinuerligt.



Kram

Linda

2009-12-08 @ 08:55:31
Postat av: ☆ ☆ ☆ ♥ M@rie ♥ ☆ ☆ ☆

Tack Fia.

Joo de förstår jag att du tycker å de gör du helt rätt i att tycka oxå.Joo vist är det bara tonåringen i henne som spökar å ställer till de för henne å även för dom i hennes omgivning.

OKej, Då ska jag ta å ändra på de för tycker inte att de bara är zebbe som ska hålla iordnng på rummet när det är hennes kläder som ligger över hela rummet, OKej ja joo de e ju sant ligger de inte i tvättkorgen blir det ju inte rent heller.

Jaa joo de förstår jag att du hellre gör men tänkte på om de var något jag skriver i bloggen du vill ta upp skriver ju allt i från min synvinkel i familjen . Jaa du fattar nog :O)

Jaa om de ändå hade varit så lätt att ta de med honom.

OKej , ja men vad skönt att de börjar hända saker nu. De e tungt för oss alla men extra tungt för er som är hennes föräldrar så klart.

Men vi får stötta varandra.



Hoppas du får en bra dag Fia Kramar

2009-12-09 @ 12:02:21
URL: http://lillebuu.webblogg.se/
Postat av: Linda(nemos matte)

Idag fick vi de första resultaten från biopsierna på Nemo. Den utanpå magsäcken var ofarlig och en slags missbildning de ej sett innan. Den inne i magsäcken var tyvärr en tumör. En grund och spolcellstumör som de i stort sett aldrig sett på hund innan. De kunde därför ej direkt säga hur elak den är och ev spridningsrisk mm. De skulle fortsätta analysera detta. FY:( Hemskt besked. Nemo blev ju väldigt smal på så kort tid och jag är så glad att jag stod på mig och fick det utrett då man känner sin hund. Mycket oro här nu om vad som kommer ske och om han kommer gå upp i vikt mm.Hur prognosen ser ut för Nemo kan dom först säga när analysen är helt klar. Vi kommer alltid göra det som är bäst för Nemo.Som vi älskar den hunden.



Kram



Linda

2009-12-23 @ 10:24:22
Postat av: ☆ ☆ ☆ ♥ M@rie ♥ ☆ ☆ ☆

Hej Fia!!

Svar:

* Jaa ibland känn de verklge precis som om att kroppen behöver få sova mer än vad man gjort.



* Zebbe han tackar :O)



* Jaa städningen är det tänkt att jag ska ta sj.

Är dock inte en JÄTTE städning i sej som ska görs då hela lägenheten ska renoveras innan ny hyresgäst får flytta in.De jag ska göra är tvätta fönstrena, damma bakom elementen, torka ur kyl & frys, städa ur ugn, städa av spisen, torka av allt kakel, städa ur skåpen, torka ur alla garderåber, samt städa toalettera & ta alla golven.Restsom väggar å tak de behövde bara sopas av så de får dom om e längre ta..

(når ju inte upp te taket hihi)

*******************

Hoppas att allt är bra uppe hos er ??

Har ni någon snö kvar ??



Kramar från ett SNÖIGT skåne

2010-01-05 @ 07:15:11
URL: http://lillebuu.webblogg.se/
Postat av: Uppdateringsdags....

...snart va? :P

2010-02-01 @ 10:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0