Nu bor vi i ett hus!

Pust! Nu äntligen är vi någorlunda installerade i huset. Det tar ju lite tid men det får det gärna göra. Jag jobbar ju oxå så det finns ju inte alltid möjlighet att hålls o grejja. Men jag kan ju erkänna att just nu känner jag inte att jag har direkt tid med mitt jobb, men men.. Det är bara att bita ihop, gå dit o göra det jag ska och sen hem o fortsätta igen.
Det känns iallafall väldigt väldigt BRA! Lägenheten är i stort sett tömd. Bara lite småpill kvar att ta hand om. O det som ska köras till tippen förstås..Får ta ett kraft-tag med den i helgen och börja städa ur den oxå.
Idag får jag tillbaka en av valparna. Lakris (Bastian) måste flytta hem igen eftersom 2 av familjemedlemmarna har utvecklat allergi. Så synd, för de vill verkligen ha honom kvar, men det fungerar inte längre. Så det är dags att börja med annonser o sånt igen. Måste ringa vetrinären också o boka tid för hans vaccination, Ringa försäkringsbolaget o kolla hur jag gör med detta för han får ju inte va oförsäkrad nu emellan heller. Jordbruksverket o ägarbyte. Massa merjobb, men vad gör man inte. Självklart får han flytta hem emellan.. Pluttisen Bara jag inte fastnar totalt själv o får för mig att behålla honom... men nä.. det gör jag nog inte.. Men det var så jobbigt när Balto åkte, för honom fäste jag mig ju vid och det kommer nog bli lika dant igen, om jag inte lyckas sälja vidare honom snabbt.. Håll tummarna!
Måste ju komma iväg o kolla på kattungarna också. Ska ju få hem en eller kanske två. Undrar om jag kanske kan hinna med det nästa vecka. Blir nog två tror jag. Kommer nog behövas för jag trodde Cicci skulle hålls utomhus hela dagarna, men ack vad fel jag hade. Den slöa gamla damen ligger allrahelst inne o sover. Inte ofta hon går ut självmant utan jag får lyfta ut henne. Dags att skaffa låda till henne. Så ja, jag kan nog lika gärna skaffa två katter till så vi slipper få råttinvasion här. Blir som en liten mini-farm här... sen när hästarna kommer blir det en riktig farm Ha ha.. Jag kanske ska göra som många andra. Träna  farmeri på FB :o)

Kramelikram!

Kommentarer
Postat av: ☆ ☆ ☆ ♥ M@rie ♥ ☆ ☆ ☆

Hej FIA!!

ville bara tacka för en jätte trevlig torsdags kväll & fredagdag.

Ni har ett JÄTTE mysigt hus.

Vi är lite smått avis på er :O)

Men vi finner oss nog snart ett hus vi mä.



De var kul å se att alla hundarna kom så bra överrens som de gjorde, de var även kul att se skillnaden på lakris & Idéfix.

Även kul att se att barnen kom så bra överrens som de gjorde.



Hoppas Ronja inte blir allt för dålig nu.



Många kramar från oss här nere i söder :O)

2009-08-29 @ 16:48:42
URL: http://lillebuu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0