Livet på landet!

Är STÖRTSKÖNT!! Jag trivs verkligen som fisken i vattnet..Synd bara att dygnet inte har fler timmar, för jag hinner inte ens med hälften av allt jag skulle vilja göra. Har ju en enorm gräsmatta som var vääldigt oklippt när jag flyttade hit. Höll på med den i flera dagar för att få ner höjden på grässtråna och nu såg jag att det är dags att dra fram gräsklipparen igen. Men gör jag det nuräcker det nog med en dags jobb, men väntar jag blir det ju samma visa igen. med flera dagars klippning för att det måste köras 2 gånger.. Sen har vi ju "rabattprojekten" på framsidan som måste göras nånting åt. Där ska det ske lite förändringar oxå som jag inte riktigt har bestämt mig än för hur allt ska bli, men det får lösa sig senare. Är ju ingen direkt jättepanik än så länge, mer än att det ser lite illa ut. Men först o främst vill jag ju bli färdig inomhus med allt. Har fortfarande kartonger som står oupp-packade. det är just nu liiite väl mycket. Jobb, barn, trotsig tonåring, ett hus som ska ställas iordning och en lägenhen med förråd som ska tömmas helt och sen städas oxå. På tisdag ska jag lämna in nycklarna så jag börjar känna lite panik. Har verkligen inte hunnit med den denna vecka när jag har haft barnen oxå. Hade tänkt åka iväg på kvällarna i veckan o fixat det, men det har ju Jhennifer sett till att jag inte haft möjlighet till.. Men ikväll kom jag iväg så då fick jag vardagsrumsfönstret putsat och iordninggjort. Tvätta golvlisterna och damma av taket. Dammsög gjorde jag med, så nu behöver det bara skuras därinne. Men så är det ju resten kvar.. Ska se om de som anmält sig frivilliga att hjälpa till har tid i morgon. Då kanske det är överstökat på en dag. 

Vi har blivit med en hund till här hemma. Fick ju köpa tillbaka Bastian eftersom 2 av familjemedlemmarna blev allergiska och häromkvällen bestämde jag mig för att om det är vad som behövs för att Jhennifer ska må bättre och bli lite mer engagerad i annat än att sova och vara i stan så får hon honom. Tror hon behöver något som hon måste ta ansvar för och som bara är hennes. Vet inte vad det är för fas hon går egenom, men om det nu är en form av identitetskris så är hon numer Hundägaren Jhennifer  :o)
På lördag åker vi till Gnesta och hämtar oss 2 kissungar. Eftersom Jhennifer har fått en hund så får Linus o Ronja varsin katt. Jag har ju Bella o Cicci.. o Ninisen.. Det är värsta farmen här nu. men det är ju precis så jag vill ha det. Har saknat det sååå mycket. Nu är det bara hästarna som saknas faktiskt. Synd att jag inte är miljonär..

Det har blivit tidiga mornar ganska länge nu, så förut bestämde jag mig för att jag ska sova ända tills jag vaknar.. Inte illa va? Jag menar ju förstås att jag inte tänker ställa nån väckarklocka.. Ska bli så skönt för det är välbehövligt. Har i flera dagar denna vecka dragits med en grym huvudvärk, frusen o urrig har jag känt mig. Hoppas det inte är svininfluensa på gång.. Vill inte bli sjuk o sängliggande. Det har jag inte tid med...

Gonatt med er

Kommentarer
Postat av: ☆ ☆ ☆ ♥ M@rie ♥ ☆ ☆ ☆

Hej Fia!!

Svar:

Jodå med tandvärken är det lite bättre har dock bitit sönder en tand till men har inge ont så väntar lite till innan jag ringer till tandis :). Huvudvärken den kommer & går för oss båda här :(. Och just nu mår Jhonny inge vidare alls han kräker å mår skit rent ut sagt.



Jaså vad roligt, Jaa de hade varit jätte kul att fått se hur hans pappa ser ut.:O)



Hoppas att allt är bra med er där uppe ??

Har katterna funnit sej till rätta än??

Funkar allt bra med Bastian??



Kramar från oss

2009-09-09 @ 10:52:26
URL: http://lillebuu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0