Mitt ben är inslaget i ett hårt paket!

Japp, så kan det gå när man är på fest  o inte håller reda på fötterna. Visserligen fick jag lite hjälp ner i golvet så jag var inte helt klantig själv.. Hur som helst, det som jag trodde på lördagnatten var en stukad vrist visade sig sen vara en bruten fotknöl.. Blev ju att åka till akuten på söndagförmiddan när jag vaknade, för jag hade så vansinnigt ont så tårarna rann till o med.
Så nu är jag gipsad från tårna upp till knät ungefär. Har haft gipset i snart 2 veckor o ska ha det i 4 veckor till. Skönt att jag slipper det över sommaren iallafall. Sen blir det ju några veckors rehabilitering.
Idag var jag på återbesök på ortopeden o fick positiva besked. Jag slipper operation. Jag har en förskjutning på 2 mm av benen. Det var precis på gränsen för operation så jag hade en väldans tur känner jag. De la på nytt gips oxå, för klantarna på akuten hade ju självklart gipsat fel. Det satt både för högt upp mot knät och foten var droppande. Men det fixades idag, men fan vad det känns när hälsenan dras ut igen.. Så idag har Jhennifer varit där med tusch-pennan. Texten "Världens bästa mamma" och ett hjärta pryder mitt ben nu :o)

Bellas mage sväller!! Hon börjar bli riktigt rund om lilla magen och hon är såå söt. Undrar hur många bäbisar det är den här gången? 30 Maj är beräknad nedkomst för de små liven. Ska bli intressant o se hur det går att vara valpmorska med gipsat ben..

Nu måste jag "slänga" upp benet i högläge känner jag...

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0