Vilken vecka det har varit!

Man är ju van vid att inte jobba så jättemånga timmar under en vecka och ha några trivsamma lediga dagar lite då o då. Men den här veckan har jag väl nästan bott på Guldfynd känns det som. Visst är det bra med extratimmar, men det är ju mindre kul att de självklart ska sammanfalla när jag har mina barn. Fick pussla ihop det med barnvakteri men det löste sig smidigt med Jhennifer. Hon hämta dom på dagis/fritids och såg till att Linus kom iväg på sin fotbollsmatch. Den sista för säsongen. Tack min älskade dotter för att du finns o ställer upp!!

Igår var jag ledig tack o lov så jag hade nån dag iallafall. For omkring lite som vanligt. Var hos Lillan en stund mitt på dan o fikade lite. Sen åkte vi o handlade i skänninge. Ronja fick Hello Kitty- plåster. Gissa om hon var glad. men OJ vad ont hon fick i fingret när vi kom hem sen. Hon försökte klämma fram några tårar, men jag fatta ju galoppen direkt och sa att det var nog bäst att hon satte på ett plåster då. Ronja sken upp som en sol direkt och ilfart iväg till köket och plåstra om sitt onda finger...
Tvättstugan hela eftermiddagen/kvällen sen varvat med lite städning. Senare på kvällen var vi bjudna till Lillan o Björn på tacos. Vi skulle samlas allihop och ha en trevlig kväll. Var ett bra tag sen nu. Kom av sig lite grand efter semestrar o allt. Men det var riktigt riktigt trevligt. Man känner verkligen att man har saknat samvaron när man har den igen.
Vi bokade in en liten fest där vi ska sjunga singstar och köra guitar hero. Har aldrig testat det senare så det ska bli kul att prova nått nytt.
Kom hem ganska sent igår och hade ju lyckats att glömma bort att jag hade tvätt i maskinerna som skulle hängas upp, så det var bara att låta det hänga på tork över natten och sen gå upp före tuppen för att tömma tumlare o torkrum på mina grejjer innan grannen börja tvätta. Fick gå upp kl 6 i morse för att fixa det så jag var skapligt trött kan jag lova när klockan ringde.
Har jobbat hela dagen idag dessutom. Började 10.30 och slutade 17.30. Var Motalakalaset idag med massa jippon på stan så det var fullt ös medvetslös på jobbet idag. Smet iväg på rast i 1½ timma för att åka o äta hos mamma o rasta bella som fick följa med barnen dit idag. Behövde aldrig rasta Bella för det skulle Henry fixa o det var tur det för jag tyckte att jag stressa på som bara den för att inte vara borta för länge eftersom det var så mycket folk. Det tog ändå hela rasten. Men det kan ju bero på att trafiksituationen i stan är hopplös nu när lysena på genomfarten inte fungerar så man får ta världens omväg för att kunna ta sig fram. Pia stod o stampa när jag kom tillbaka och skulle sluta. Jag blev alltså lämnad själv så fort jag kom tillbaka från rasten.
Som tur var hade de flesta valt att åka hem från stan så jag slapp få kaosrusch. Det var snarare tvärdött. En o annan kund så där, så jag hann få lite annat gjort också och det är ju skönt..
Hämtade barnen och bella hos mamma sen och när jag satte mig ner där igen så kände jag verkligen hur trött jag var.
Barnen däremot hade ju energi som tusan så de har faktiskt varit ganska bråkiga ikväll så jag har fått höja rösten några gånger. Det är inget kul alls när man är trött o bara vill ha lugn o ro.

Det blir tidig sänggång ikväll iallafall. I morgon bitti bär det iväg till Ulricehamn för Jhennifer, Thord och Marie ska tävla. Har kontaktat "min familj" där och talat om att vi kommer ner, så de skulle svänga förbi. Rose-Marie o Perra skulle väl inte hinna stanna nån längre stund för de skulle iväg, men vi hinner säga Hej o kramas lite iallafall. Ann o barnen däremot skulle stanna ett tag och det ska bli så himlans mysigt. Caspian har säkert blivit hur stor som helst och Ferdinand är ju bara så underbar som bara han kan vara. Har säkert växt massa han med. Ska bli sååå kul att få träffa dom igen.. Så jag längtar till i morgon faktiskt och har gjort det ett tag nu...

Har svammlat färdigt för ett tag nu tror jag..ska slänga mig i sängen och läsa i min bok i vänta på att Jhennifer ska komma hem..

Good night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0