Ny vecka..

Då var det måndag igen och en ojämn vecka dessutom så jag har fått hem mina små busar igen..
Men inte såg jag mycket av dom idag, då Ronja följde med Saga hem efter dagis och Linus ringde till Anton o lekte med honom..

Sov faktiskt ganska länge idag. Har känt mig så vansinnigt trött sista tiden. Känns inte så bra, då det inte verkar gå över. Men det är väl hösten som gör det gissar jag.
Gick ut och gick med Bella och Tingeling en lite längre sväng och det gav mig tack o lov lite energi. Så pass att jag till o med ringde till mamma och frågade om hon vill följa med o handla lite. Det ville hon ju. Så vi åkte faktiskt o kolla in Lidl.
Jag har aldrig varit på Lidl i Motala innan och det hade inte mamma heller. Men det är ju inte höjdaraffären direkt i mina ögon. Blir så irriterad över att kassörskan måste sitta o vänta på att kunden innan ska hinna packa sina varor innan hon kan börja scanna nästa kunds. Vilket slöseri med tid!! Men å andra sidan så hatar jag ju att handla och vill att det ska gå så fort som möjligt så det kanske bara är jag som reagerar. Hon verkade inte bry sig ett dugg..
Nej, jag lär inte bli storkund på Lidl iallafall..
Har tagit hand om den tråkiga tvätten idag med. Men den för ju iallafall nåt positivt med sig.. rena kläder i garderoben!!
Påminner mig om att jag nog borde springa ner dit nu och vrida upp timern till fläkten...

Har nog föressten glömt att nämna att det inte blev något på Claes Ohlsson för min del. Känns ju lite trist eftersom jag verkligen behöver nytt jobb, eller fler timmar än jag har nu iallafall.. Men det är ju bara att ta nya tag och söka ännu fler jobb. Fick ett bra tips från en av mina marsian-mammor att skicka ut spontana lite snitsiga brev till olika företag. Ska nog göra det. Man har ju hört att man ska göra så, men jag har alltid tänkt att de breven läser dom inte. Men hon som tipsa hade fått jobb på det sättet och det visar ju att det definitivt inte behöver bli så som jag tror..
Nån gång måste ju lyckan o turen vara på min sida oxå och inte bara alla andras...

I morgon är det dags för att jobba igen. Det blir ett kort pass vilket ändå är ganska skönt, Men jag hade ju egentligen behövt vara där några timmar mer denna vecka eftersom jag var sjuk i fredags..och bytt bort lördagen eftersom Jhennifer tävlade. En tävling jag inte kunde följa med på då.. Men men, jag var ju sjuk, så jag låg i soffan o slappa o kolla på film istället..
Men nästa tävling bara _ska_ jag vara med och titta på!!

På onsdag ska Trendiga butiken ha Rea-utförsäljning. Mellan kl 17-20 i butiken på verkstadstorget. Gå gärna dit o kika. Finns även Me and I kläder bland alla smycken o väskor..Säg att ni har blivit inbjudna av mig..

Snart börjar nya favvoserien Dexter..har inte sett tjusningen med det programmet innan men nu älskar jag det.. Superglad över att Heroes har börjat igen  Nu äntligen har min Tv-höst satt igång igen med härliga serier som man bara måste följa slaviskt!! Så nu ska jag slänga mig i soffan och mysa ner under filten..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0