Ibland är det bara så orättvist!!

Ibland rycks det underbara ifrån en på ett litet ögonblick. Tårar rinner och tillslut är det bara att bita ihop och skaka av sig, gå vidare och försöka lägga det bakom sig..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Har varit ledig från jobbet idag. Var jätteskönt faktiskt. Sov jättelänge, eller till halvnio då  jag blev ordentligt väckt av telefonen..
Piggna till lite och började planera för min dag. Oj oj, vad jag kom på massor jag skulle göra.
Men som vanligt blev knappt hälften gjort. Men jag åkte iallafall och köpte hundmat som jag bestämt. Så var jag hos Thords Hemma och köpte lite kopplingar till diskmaskinen.
Skulle ju möblerat om också men det blev inget av med det. Åkte till Lotta istället och fikade med henne.
Efter det åkte jag bort till stallet och kolla när Jhennifer, Emma och Marie tränade för Stina. Det är inte långt kvar nu. På lördag är det dags för tävling. Tjejjerna är taggade och tävlingsinstinkten är på topp. Tyvärr måste jag faktiskt säga. De hade nästan vart bättre om de inte varit så tävlingsinriktade. Som Stina uttryckte det: Det är lite synd att ungdomar inte förstår att de tränar på att tävla. Hon har så rätt så. Men samtidigt är det ju skönt att det finns gnista, men i den här nivån är det ju absolut inte blodigt allvar. Det är många år och många hästar dit! Om man har skickligheten att nå dit ens..
Men de är duktiga tjejjerna och självklart hoppas jag att det går bra för dom. Det är ju alltid kul att få sin träning bekräftad med en rosett, för de har slitit hårt..

Näe, fan nu är klockan hur mycket som helst, måste sova...har diskmaskin-strul att ta hand om i morgon innan jag ska jobba..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0