Det blir aldrig riktigt som man tänkt sig!

Hade sett fram emot en ledig dag idag...men det sket sig! Min lilla Sofie är sjuk och Alex skulle ta hennes pass. Kändes bra då jag planerat annat för dagen idag. Men så ringde chefen i morse och då är Alex sjuk oxå!! F-N, där rök dagens planering. Fick böka o stöka lite för att ordna för barnen. Jag var ju tvungen att jobba till 19 och det är ju inte lätt den veckan jag har mina små. Linus hade ju dessutom fotbollsmatch ikväll, som jag inte kunde vara med o titta på. Känner mig så taskig mot honom då. Klart han vill att mamma ska va där o titta på honom. Men men, får ta det en annan gång. Det är två matcher kvar den här säsongen.
Jhennifer åkte iväg till skåne med Thord o William. Skulle passa på att träffa sin pappa och kolla på dragracing. De åkte redan på förmiddagen så jag kunde ju inte leja henne som barnvakt. Men tack o lov så löste det sig så Jens hämtade dom på dagis/fritids och såg till att Linus kom iväg på matchen.
Hade ju sett fram emot en pizzakväll idag oxå...men den sket sig oxå!! Jens o jag bestämde häromdagen att vi skulle äta pizza ikväll efter matchen. Nu skulle det visserligen bli senarelagt eftersom jag jobba först, men det har ju aldrig varit nåt problem innan. Men när jag ringde Jens (jättesugen på pizza) när jag slutat jobbet lät han himla undvikande när jag fråga om vi skulle åka o hämta pizza. Till slut får han fram att jag kunde komma till Kalle o Rebecka för Rebecka har lagat mat.
Tack du! Det var ju inte direkt vad vi hade pratat om.. Tjura ihop gjorde jag o sa att ät ni mat och kom med barnen sen, jag måste hem till Bella. F-N där oxå, jag som var vrålhungrig o inte tog med matlåda till jobbet för att jag skulle ju mumsa på kvällen. Men inte åker jag o köper en pizza bara för att. Så det blev makaroner o baconstuvning när jag kom hem. Smaka ju inte pizza direkt men det dög..

Var med Linus i skolan i onsdags föressten. Det var kul att vara med en dag. Sen var det nog väldigt bra för Linus. Hans fröken sa att det var ovanligt att se Linus så lugn o trygg. Känns skönt att höra att jag har den inverkan på honom, men så sorgligt att han inte verkar trygg annars. Har bestämt mig för att göra detta fler gånger iallafall. Ska passa på när Jens har barnen så Ronja kan vara på dagis utan att jag får ringa in henne extra för det.
Bestämde med hans fröken att hon ska ta kontakt med skolpsykologen för att se vad Linus kan få för hjälp. Det blir troligtvis nån form av familjesamtal. Vet inte i nuläget om det blir med skolkurator eller bup eller vad det blir. Det spelar ingen som helst roll heller känner jag, bara Linus får rätt hjälp och det så fort som möjligt..
Skolan ska ha en stor Eloge för att de agerat direkt och inte väntat ut nåt. Det kunde ju slutat ännu värre då.. Men nu är förhoppningsvis hjulen i rullning och min lille grabb kan få må bra snart igen..
 I morgon efter jobbet tänkte jag ta med Linus till stallet så ska han få rida på Nikita. Frågade Thord igår om det fanns nån liten möjlighet att Linus kunde få rida nån dag. Han behöver lite glädjeämnen i livet och jag vet att han tycker det är jättekul att rida. Det var inga som helst problem. Eftersom Marie inte skulle rida själv på hela helgen kunde vi passa på då om vi ville. Vet ju inte hur länge Nikita blir kvar där heller. Hon brukar ju i normala fall stå i ett annat stall, men togs ut till Lillan inför tävlingen i High Chapparall.. Så det är ju bara att passa på nu så länge som hon är kvar..

Nu ska jag slänga ner mig i soffan och kolla om det finns nåt kul på tv. Annars får det väl bli nån film..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0