Nu är det jul igen...

Ja iallafall om man får tro på Guldfynd. För idag har jag gjort första Julskyltningen för året. Vi är nog först i stan tror jag med att skylta Jul och det är ju nästan lite pinsamt. Mitten på oktober är väl ändå i tidigaste laget tycker jag. Men det är bara att göra som de säger. Sen när det väl _är _ jul, då är man så trött på skiten att man inte vill se en tomtej---l till.
Trist för all julstämmning försvinner ju lixom på vägen när man "firat" julen i 2 månader ungefär..

Hänt i veckan då: Inget speciellt faktiskt. Jag har haft barnen plus att jag har jobbat massor så det har i princip gått i ett hela tiden. I ondags blev jag visst ett år äldre.. Hur nu det kan ske på bara en dag så där :o) Hursomhelst så firade jag inget mer än att mamma kom till jobbet och bjöd med mig på födelsedagsfika på Lilla Hem. Sen när jag hämtade barnen hos Lillan på kvällen hade hon fixat med fika åt mig då oxå. Gulligt av henne att tänka på det måste jag säga. Så lite firad blev jag iallafall. Jhennifer hade visst glömt att mamma fyllde år, så henne fick jag påminna om det för att få ett Grattis från henne ;o)
I fredags åkte jag med Björn till Grevagården utanför Skövde. Det var tävlingar där och Lillan o Thord var redan på plats. Hade en trevlig dag. Gillar att åka o kolla på tävlingar. Tyvärr var det inga ko-klasser då de blev inställda i sista minuten. Kossorna hade blivit sjuka. Kom hem ganska sent på kvällen ändå.
I lördags jobbade jag först och senare på kvällen sen kom Adde, Martin och Lilla Flisan. Ronja tjatade i över en timma innan Flisan kom och sen lektes det hej vilt. De hade buskul!
I går åkte jag o barnen in till stan. Anna sov i Lottas lägenhet så vi åkte dit så fick tjejjerna leka igen.
Var hos Lillan senare på eftermiddagen så att ungarna fick leka. Smidigt att få dom i säng när de har lekt sig trötta en hel dag..

Då var vi tillbaka på idag då och vad denna dagen har innehållt vet ni ju redan. Jul jul strålande jul...Not!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0