Ledig tisdag!

Jobbade hur många timmar som helst i måndags så tisdagens ledighet var väldigt välkommen. Inte för att jag var så "ledig" ändå för jag hade två sittningar inbokade. En på förmiddagen och en på eftermiddagen. Men det är roligt "jobb" så det var helt okej. Senare på eftermiddagen sen åkte Bella o jag in till mamma. Vi skulle gå och hälsa på Berit som ska vara hundvakt när Jhennifer o jag åker till Ulricehamn om ca 1 vecka. Men vi ville att Bella skulle få komma dit o hälsa på innan jag lämnar henne där. Jag är fullt övertygad om att Bella kommer få det bra. Hon kommer bli överöst av kärlek, det är då ett som är säkert :o)
Framåt kvällen började jag känna av sittningarnas verkan och jag började bli lite smått lummig i huvudet. Undrar när man ska komma över den biten. Men det är nåt som jag tror kommer bli bättre o bättre med tidens gång. Redan nu är det ju bättre än när jag startade. Då fick jag ju verkligen kosmisk baksmälla. Nu är jag sällan eller aldrig påverkad av det dagen efter, men samma kväll blir jag ju extremt trött.
Men igår hade jag tvättstugan också så det blev en väldigt lugn kväll. Läste och käka popcorn varvat med besök i tvättstugan. Nu är jag inne på andra boken i Sagan om ringen-trilogin. De är verkligen bra. Jag har velat läsa dom i ett par år nu, men inte kommit till skott. Men nu så. Man känner igen en hel del från filmerna men jag kan inte säga än vilket som var bäst. Filmerna eller böckerna. Böcker brukar ju alltid vinna den kampen, men än så länge ligger de väldigt lika.
Idag ska jag jobba. Blir kvällspass så jag är inte hemma förrän till kvällen igen. Ska bli intressant att se hur mycket de har hunnit med julskyltningen. Alla fönster var ju klara iallafall. De slet jag med i måndags..
Nu ska jag nog ta mig en trevlig morgonpromenad med Bella. Det är s¨å härligt att vara ute nu när det är så underbart höstväder. Hoppas att det håller i sig läääänge..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0