Svinkallt ute...

Brrrr, nu är väl vintern här känns det som. Fy attans så kallt det är. En lagom dag att ligga i sängen o läsa faktiskt.
Mår fortfarande inte så bra. Förra veckan hade jag feber i huvudvärk o var däckad. Men inte så supersnorig. Men det har ju kommit nu istället. Däbbt i hela huvudet känns det som, ont i halsen och idag fick jag tillbaka febern igen. F-N. Tog Ibumetin och gick o la mig på förmiddagen igen. Det blev bättre iallafall så idag har jag dammsugit och städat småttingarnas rum. Behövdes verkligen.. Haft lite feber ikväll igen, så det blev ny ibumetin. Håll tummarna för att detta var sista rycket så jag kan jobba som vanligt..
Fick hem Linus o Ronja idag. Hemma väntade en tröja o kepor från Thords affär på Linus. Han blev jätteglad o vägrade att ha mössan på sig när vi åkte o handlade. Han skulle minsann ha Hemma-kepan på sig.
Så nu ingår Linus också i Dyrka Hemma-klanen...Jag säger då det...

Är snart färdig med min bok. Sista delen i Sagan om Ringen -trilogin. Den sista delen har varit seg faktiskt, men jag har inte kunnat sluta läsa ändå. Men nu är det snart färdigt. Han har fått ner ringen i elden i domedagsberget nu så med det är väl egenligen historien slut, men det är ändå typ 100 sidor kvar..
Sen ska jag läsa Tusen strålande solar eller vad den hette nu. Lillan har den så jag ska få låna den av henne.

Igår var jag med LIllan o kolla när Tommy Arvidsson red på Tabby. Men det var inte mycket att se då han red i ca en kvart och sen ansåg att Tabby hade för dålig kondis för att han skulle kunna känna mer på vad som behöver göras för att få henne komma ifrån sina dumheter QUE???? Bortkastade pengar kan man kalla det där..

I morgon ska jag jobba. Kort pass tack o lov o sen blir det hem o ta det lungt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0