Jobb, sjuklingar o BVC-besök

3 timmar klarade jag av på jobbet idag, men det var också precis vad jag orkade med. Hade feber idag på dan, men tog en Ibumetin o hoppades att jag skulle slippa mer feber resten av dagen. Men när klockan var tre och jag hade en timma kvar på jobbet kände jag hur det kom smygande igen. När jag slutade vi fyra så mådde jag inte alls bra, så det var en befrielse att få gå hem. Pia såg man inte röken av i butiken undet de timmarna, trots att det var massor folk. En annan är envis o plingar inte på henne. Schemana ska ju skrivas in i datorn och skickas iväg. Väl hemma hämtade jag Linus på fritids, sen fick han sätta sig vid datorn och jag gick o la mig o sov i 1½ timma. Det var välbehövligt.
Jhennifer har varit hemma ifrån skolan idag också för hon hade sån huvudvärk. Men så dåligt kan hon inte ha mått för rätt vad det var så ringde hon o mådde jättebra igen o ville åka till stallet. Men hallå, det där är skolk i mina ögon. Om du ska till stallet i dag blir det skolan resten av veckan oavsett hur dåligt du mår min lilla vän.. Men det gick hon med på och hon har ännu inte kommit hem..
Linus börjar också bli förkyld o dan. Men på honom började det med hosta o sen får vi väl se vart det tar vägen. Håller tummarna för att han håller sig frisk hela veckan..
Jens var iväg med Ronja till BVC. Var 4-årskontroll...ett halvår försent så man kan väl säga 4½ års kontroll. Hon väger 17,5 kg och mäter nu 104 cm lång. Hon hör bra (vilket jag undrar om hon gjorde den kollen rätt eftersom hon sällan hör vad jag säger) och hon ser bra.
Så allt var bara bra med min lilla Ronja, Hjälp vad tiden går egenligen. Om ett halvår så fyller min lilla skrutta 5 år..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0