Fasen, det är ju första advent på söndag!

Hade ju jag missat totalt. Visst är det julskyltning i stan o jag jobbar, men inte f-n trodde jag att första advent inträffa när det fortfarande var November. Men det blev jag varse idag när jag hjälpte mamsen att putsa fönstrena o hon hängde upp advents-stjärnor o julgardiner. Ouupps...
Bäst att försöka få tid att ta tag i det där i morgon förmiddag. Har lite ont om tid till det i helgen. I morgon kväll blir det ju western-"maskerad" på brygget som jag ska gå på med Sofie o hennes kompisar. Hoppas det blir kul. På lördag jobbar jag några timmar o sen blir det glögg-kväll med Lillan o Björn o gänget. Söndag innebär massa jobb eftersom det är julskyltning i stan o sen ska jag till Pernilla i Linköping o fira Johan som har fyllt 15 år. Så jag hinner verkligen inte med att fixa adventspynt nån annan tid än i morgon förmiddag. Nästa vecka hade jag tänkt att baka lite lussekatter o pepparkakor med barnen. Hade ju varit trevligt att ha gjort det till första advent, men det kan jag glömma inser jag ju nu. Hmmm...

Idag har varit en hektisk dag oxå, Noll koll på klockan upptäckte jag att jag hade när jag hämtade Linus på skolan klockan 11.15 för att han skulle till tandis kl 12.50. Stressa som f-n hela förmiddagen och sen fick vi sitta där o vänta. De titta lite konstigt på oss, o sen efter 20 min ropade de upp oss. Då sa de att det var ju lite fel tid. Jag titta på dom som ett frågetecken och hon sa ni ska vara här 12.50. Jaaa, sa jag o tittade på min klocka o såg att den var ju "bara" 12.10. Oj vad dum jag kände mig då.. Men de klämde in Linus emellan så vi slapp sitta där o vänta ännu längre. Det var snällt. Jättefina tänder o inga hål.
Sen iväg till mamma. Hon reagera också på att vi var en timma tidiga :o) Blev lunch där o sen satte jag igång med att putsa hennes fönster. Tycker att det är onödigt att hon ger sig på sånt själv när likagärna jag kan göra det åt henne. Hon ska vara rädd om sin kropp min mamma..
Har haft mina småttingbarn ikväll, eftersom Jens behövde jobba över. Åkte bort med dom till honom och nattade dom. Kom hem straxt före 21 därifrån och sen blev det bara slapparkväll här.
Nu ska jag ner i tvättstugan o hämta sista tvätten, sen krypa ner i sängen o sova lite jag också...


Kommentarer
Postat av: Lilianne Andersson

Du är inte den enda som inte hängt med jag har heller inte hunnit baka lussekatter och pepparkakor. Hade planerat att göra det i veckan som kommer, kändes som att första advent skulle komma nästa vecka men det är ju på söndag. Får bli köpta lusse bullar på lördag vilket inte alls känns bra..... Vi ses. / Lillan

2008-11-28 @ 08:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0