Äntligen lite ledig!!

Så skönt att äntligen vara lite ledig. Idag sov jag ända till kl 10. Behövdes verkligen. Ringde Lotta o berätta att jag var vaken nu. Sen när hon var färdig med sina bestyr så hämtade hon upp mig så åkte vi till Ikea. Var skönt att få gå o strosa lite. Lotta stod för den stora shoppingen, själv fick jag med mig värmeljus, och väskor till CD-skivor hem..
Fick en jättesnygg halsduk av Lotta för att jag så snällt hade stått ut med henne under dagen :o)
Så himla gulligt av henne..
I morgon är jag ledig från jobbet och då blir det lugna puckar oxå. Får äntligen hem mina småbarn. Har varit o kramat på dom idag faktiskt..

Igår var jag barn och hundvakt hos Lillan o Björn. Jag o barnen fick ett busryck och det var himla roligt. De barnen står mig så nära i hjärtat och det är så härligt att få mysa med dom när jag saknar mina egna så det gör ont..

Har ni hört Sonja Aldéns senaste låt "Du får inte" ? Den är ju helt underbar och vissa strofer i den ger mig gåshud.. Här kan ni läsa delar av texten...

Du får inte riva mina murar. som jag omsorgsfullt har byggt,
om du inte skyddar mina drömmar, så att jag kan somna tryggt.
Du får inte ha mig som en dröm, när jag vill va din verklighet.
Du får inte säga att du hoppas, om du inte tror du vet.

Men du får ta den tid du behöver, för att förstå vad det är du vill.
Du får be en bön att tiden, du behöver räcker till.
Du får samla dina tankar, så att två själar kan få ro
Så att allting som vi lovade oss själva kan få gro.

Du får inte andas på min panna, o inte få mig falla mer
om du inte sen kan stå för, all den oreda du ger.
Du får inte röra vid mitt hjärta, som om allt var uppenbart
men jag önskar inget hellre, än att du gör allting mot mig snart

Gå in o lyssna på YouTube om du inte har hört den. Du har verkligen missat nåt..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0