Tomt här hemma!

Jhennifer åkte till sin pappa igår och de andra små busarna är hos sin pappa. Så det är bara jag , vovven o kissekatten här hemma. Tomt så det ekar är det...

Har jobbat hela dagen idag. Bella har varit på sitt dagis hos Lillan eftersom jag jobba heldag, så jag var inte hemma förrän 19.30 ungefär. Slängde mig i soffan o drack några välbehövliga koppar kaffe och kolla på Allsång från skansen.
Är kattvakt åt grannarna med så när tv.n var slut gick jag upp o kolla till dom. Jättekeliga är dom o riktigt söta.

Har börjat plufsa på mig lite runt midjan har jag märkt så idag har jag tagit itu med mina promenader igen. Har slarvat lite under semestern o inte gått så mycket som jag borde. Men ikväll tog Bella o jag en riktig långpromenad. Vi tog vägen förbi Jens med o hämtade nyckeln dit. Jag ska kolla till Smulan när han o barnen åker till Dalsland på lite semester. Vår promenad tog 1 timme o det var riktigt skönt att få röra på sig rejält. Får inte slarva så dant med det. Sätter sig på midjan direkt.. Känslig för viktuppgång är jag nu för tiden..
I morgon är jag ledig o då ska jag rida. Ska bli roligt. Lillan o jag har pratat om att jag ska ha vissa dagar i veckan då jag rider. Kan vara bra med lite rutiner när det gäller det. Sen har ju hon lättare att planera sina dagar också.
Ska försöka att gå upp skapligt i morgon så kanske jag kan ta min promenad på morgonen. Innan det blir alltför varmt, för då är det ju inte så skönt för varken Bella eller mig att ta vår Powerwalk.
Men om jag ska lyckas med det så borde jag gå o sova nu..

Gonatt med er/ Fia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0