Stranden o Trail-träning idag!

Fick hem Linus o Ronja ïgår kväll för att Jens skulle åka till Tyskland. Så när jag vaknade till på förmiddagen idag o kolla vädret så beslutade vi ganska snabbt barnen o jag att det blir stranden efter frukosten. Sagt o gjort, Jerusalemsbadet Here we come!! Det är så bra där för det finns härlig gräsyta att slå sig ner på och en lagom liten strandremsa för de små att leka på och så där lagom lång-grunt. Man slipper gå en mil för att få vatten över midjan, men ändå väldigt lagom för små Ronjor.. Medans vi satt där kom Rebecka o Oskar, så de slog sig ner hos oss och barnen lekte i vattnet.
Jag blev lite förvånad över hur skönt vattnet var. Vättern brukar annars vara väldigt kall, men nu var det faktiskt riktigt uthärdligt.  Vi var där några timmar men vid 14 åkte vi igen för att vi skulle hinna äta innan jag skulle vidare på nästa upptåg.. Lite strandbilder kommer här:
Linus solar sig liteLinus fotar mamma o lillasysterLinus har fotat vattnet..

Efter badandet lämna jag över barnen till Peter, då jag skulle köra Jhennifer o Emma till Trail-träningen hos Stina. Eftersom Emmas häst Mickie kan vara lite klurig att lasta sa jag till dom att vi lastar kl 16 så vi har gott om tid om det ska krångla, Men det var egentligen inga större besvär att få in henne så vi var där i god tid.
Enormt varmt var det i ridhuset, men jag är glad att jag inte red, för de som gjorde det led ännu mer av värmen.
Joy gick jättebra idag, Jhennifer var nöjd efteråt. Hon fick gå med Tiedemann-tygeln idag för att hjälpa henne gå ner i form ordentligt. Kan vara bra för Jhennifer att rida med den då hon inte alltid går i form ordentligt med henne. Så får Jhennifer känna när hon går riktigt bra. Enda Quarter-ekipaget var de den här gången också, sen var det bara massa Wannabee´s :o)  Emma som håller på att skola om sin häst till western-ridning gick det oxå jättebra för. De är duktiga tjejjerna...
Trail-träning hos stina.Jhennifer o Joy, Emma o Mickie

Nu är det midnatt o dags att gå o sova snart. Hade tänkt låna barnen i morgon och bada med dom i morrn igen, så jag hoppas på fint väder.

kram på er/Fia

Kommentarer
Postat av: Fia

Vad härligt med strandpremiär!! Vi kom inte iväg idag eftersom det var vår tur att fira fjortisen här:-) Men imorgon är en heldag på stranden inplanerad!

Kram Fia

2008-07-24 @ 02:43:04
URL: http://villavolvovovve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0