Kvällen är här

Då har ytterligare en dag gått till ända...
Har varit hos Camilla ikväll o fått Ronjas hår friserat. Hon blev av med ganska många centimetrar, men ack så slitet det var. Carina, Camillas syster var visst lite duktig på det där o hjälpte oss. Gemensam kvällsmat blev det oxå. Alltid gott att äta flera stycken..
Barnen stöp i säng efter att tandborsten gjort sitt. Funderar på om man ska åka iväg varje kväll o komma hem sent. Verkar som om barnens tendenser till att försöka slå ihjäl varandra minskar då, och de är mycket smidigare att få isäng.
Men så kan man väl inte våldgästa alla man känner bara för det.  Får väl fortsätta att kämpa här hemma.
Idag har väl Linus o Ronja _bara_ haft två större slagsmål. Ganska långt mellanrum mellan dom också så jag hann sansa mig. Men man undrar ju, NÄR(???) ska de sluta slåss??? Är så trött på mina barns fighter och sen när de skyller på att den andre slog först. Som om det skulle spela någon roll... Jag tjatar varenda eviga dag om "Att man får inte slåss", men det går verkligen in i ena, o ut i andra, örat så förstås..

Enzo har varit en snäll kille idag iallafall. Han har inte försökt äta upp min katt en enda gång. Nyfiken på henne är han och han står gärna o tittar på henne, men han dreglar inte nämnvärt då, så maten i magen verkar tillräckligt. Tur för Cicci det, för jag tror att åtminstone halva hon skulle få plats i hans enorma mun..

Har pratat med min tvära tonåring som befinner sig i Malmö idag oxå.. Jag säger då det "GIV MIG STYRKA", o så har jag två till som ska bli 14 nångång. Shit, hon är inte rolig nu min donna... men det får man väl försöka stå ut med. Hon tycker väl inte att jag är så rolig heller som ställer krav på henne. I nuläget på hur hon beter sig mot sin mamma som hon nog helst skulle vilja byta ut.. Jag vill ju bara ha lite tacksamhet för allt jag gjort/gör för henne. Men hon fattar inte hur mycket jag sätter mig själv o mina önskningar åt sidan för att lyfta fram henne och få henne att utvecklas i ridningen. Men blir det ingen förändring på hur hon agerar mot mig så är det färdigt med det. Då blir det definitvt inte nån tävling i oktober...
Bläää..hoppas hon är gladare i morgon...

Skulle ju egentligen har ridit på Emmas pålle idag, men det har funnits dåligt med tid till det. Linke har haft kompisar här hela dagen. Hoppas att jag hinner ta en liten skogsrunda i morgon istället. Skulle vara lite härligt faktiskt.

kram på er/Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0