Kul tävling på jobbet!

Förra veckan bestämde Alex i jag att vi skulle ha en liten "tävling" på jobbet. Alltså _INGET_ godis på arbetstid. Vilket ofta brukar förekomma vid den här tiden.. För mig kommer detta bli en utmaning då jag är en riktig godisgris. Alex däremot har jag sällan sett äta några sötsaker. På sin höjd har jag sett henne äta choklad nån gång under de år jag känt henne. Idag hakade dessutom Sofie på detta och hon är också en liten gottegris ibland. Om det skulle vara så att nån av oss äter nåt godis så ska vi köpa en julklapp till de andra . Självklart lyckades jag ju sabba detta redan idag, utan att ens tänka mig för när jag norpade åt mig en chokladbit från vår julkalender på jobbet. O jag avslöjade ju mig väldigt dumt också. Vi stod o prata om vår tävling och Sofie nämner att vi har ju choklad-kalendern. Jag råkar ju utbrista OJ DÅ! Jävla skit, den ja, o eftersom minen troligtvis såg ganska skyldig ut så var jag med ens avslöjad. Alex kvittrade glatt att hon ska få en julklapp... Hm .. hur klantig får man vara.. det där hade jag ju kunnat mörka eftersom ingen såg mig..
Vi bestämde att vi köper nåt för max 50:- för varje dag vi "råkat" stoppa i oss en godisbit..  Lite kul påhitt av oss tycker jag..

Jag längtar till i morgon kväll. Då ska _äntligen_ Lotta o jag komma iväg på våran julkonsert med Peter Jöback. Vi bokade biljetterna i början på November, så vi har fått vänta läääänge på detta.
Jag har bytt lite på jobbet så hon hämtar mig kl 18 o då bär det iväg till Cloetta Center. Jag hoppas att han sjunger sin version på Ave Maria, I love it !!!

Nu sitter jag här o lyssnar på mina snarkande barn som barrikaderat sig i min säng.. Låter rofyllt.. Ska nog krypa ner hos dom o goosa lite.

Gonatt mina vänner

Kommentarer
Postat av: Linda F

Kul tävling! En tävling jag hade behövt vara med i nu innan jul, men det hade troligtvis blivit väldigt dyrt för mig och tomten hade nog kommit med många julklappar till er andra skrattar

2008-12-19 @ 11:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0