Det är nog dags nu va?

Att uppdatera bloggen lite. Men oj oj vad det har varit fullt upp här på sista tiden. Nu har ju julschemat startat lite smått och då befinner jag mig mestadels på jobbet. Man hinner helt enkelt inte med så mycket mer. Denna vecka har jag haft mina småttingar hemma också och då vill jag ju passa på att umgås så mycket som möjligt med dom den tid som blir över för det. Så i veckan nu har jag o barnen bakat pepparkakor och lussekatter. Tyvärr blev ju lussekatterna aningen överjästa, så de blev ganska platta o tråkiga. Men fullt ätbara så de duger. Ronja var jätteduktig på att baka. Pepparkakorna hade hon full snitz på. Linus tryckte ut 3 stycken, sen tyckte han det var tråkigt (???!!!???) Men han hade visst bakat pepparkakor på fritids samma dag, och då kan jag ju förstå att det känns lite trist.

I går (lördag) var jag ledig och då följde jag med Lillan upp till Dalarna för att lämna av Tabby där. Hon har sålt henne nu. Känns trist för Lillans skull, men jag har full förståelse varför hon gjorde det valet. Jag är övertygad om att det kommer bli jättebra för Tabby. Tjejjen som köpte henne var helmysig och hennes stall var hur fint som helst. Lillan fick med sig en sån gullig ponny hem därifrån. Muppe heter han o var bara sååå söt!
Men jag måste ju berätta om all snö vi såg. Har inte sett så mycket snö sen jag var liten. Var väl en ca ½ meter, överallt!!  Det var helt underbart vackert att se vyerna längs v'ägen som mestadels bestod av skog. I Öje sen fick jag värsta byllerby-känslan. Ni kan ju tänka er alla hus längs lilla vägen som ändå var "huvudvägen" och snö överallt. Knäppte lite kort som jag tänkte lägga upp här sen nån dag. Hela dagen gick åt. Vi startade vid 7 på morgonen och var hemma igen vid 20.30 tiden tror jag. Det var skönt att komma hem och då kom tröttheten över på både Lillan o mig så vi var ganska fnittriga. Vi hade dessutom tur så Lillans köksbord var dukat med den godaste "levergryta" (läs kycklinggryta) som jag nånsin ätit, när vi kom hem..Mums, var precis vad vi behövde...

Idag har jag jobbat igen. Känns som om det där med helg inte existerar i december eftersom man jobbar _hela_ tiden o sen har en sporadisk ledig dag nån gång då o då. Nästa lediga dag har jag på onsdag. Då vet jag vad jag gör iallafall. Tvättar o städar!
Nähä, back to reality...Nattsväng med vovven, sen är det dags för att krypa till kojs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0