Snart dags att börja lyda väckarklockan..

Ställde den på 8 i morse. Tänkte att det är nog bäst att gå upp då, så jag verkligen hinner tvätta det jag inte hann igår och så att jag får ut så mycket som möjligt av dagen..
HA HA...det var ju dagens skämt!!! Kl 10 började jag att vakna till lite. Väckarklockan den stängde jag av snabbt som tusan när den plinga och vände mig om o somna om igen..
Så blev det med den tvättningen. Slänga in det sista i all hast o så köra på ett snabb-program så det åtminstone blev renare än det var innan jag putta in det i maskin.
Kl 12 skulle jag vara hos Lillan o kolla när Equi-terapeuten gick egenom en del av hästarna. Blev ju stress, stress o åter stress för att hinna med det jag hade tänkt få ut av förmiddagen. Jag använder mina lediga dagar väl tycker jag..
Lyckades iallafall komma någorlunda i tid till Lillan. Var väldigt spännande att se hur terapeuten jobbade. Böjde o bände,tryckte o vred på hästarna. Men hon verkade väldigt kunnig i sitt yrke och det var mycket givande. Skulle nog kanske vara nåt för en annan. Att läsa till Equi-terapeut.  Det kanske jag ska bli när jag blir stor.
Fikade med Lillan efteråt o barnen lekte o stojja lite. Men sen bar det hemåt för att få i sig lite mat. Försökte bringa lite ordning i oredan här hemma också. men det är ju alltid lika dant. Motivationen sjunker enormt när det inte hjälper vad man än gör, för att ett gäng tonåringar och två små huliganer gör allt de kan för att de ska vara trivsamt för deras del. Alltså hur rörigt som helst. Vek iallafall tvätten o la in delar av den o har diskat en miljon glas idag, men resten tänkte jag försöka ta i morgon förmiddag innan det är dags för jobbet. Om jag nu bara kan lyda min väckarklocka o kliva upp ur sängen när den pinglar...
Ikväll nu har Linus varit på fotbollsträning. Efter ett litet bråk o mycket tjafs så gick han med på att åka dit. Han är lite rolig för han säger att han inte vill gå dit och tycker att det är jättetråkigt med fotbollen, ändå ser man hur kul han har när han är där. Han säger själv efteråt att det varit skoj. Men ändå vill han inte dit. Känner mig hemsk som tvingar honom o idag sa jag till Jens att jag inte alls tycker det känns bra. Men Jens tycker att han ska fortsätta säsongen ut... Vad glad Linus blir då som blir tvingad till något han inte vill 2 dagar i veckan..
Men idag gick det bra iallafall o det var ju skönt.
Ronja o jag passade på att åka o handla under tiden. Hjälp vad den ungen kan tjata om allt hon ville ha. Fanns inte en enda avdelning som vi gick förbi utan att hon hitta något som hon ville att vi skulle köpa. Tillslut efter en miljon Nej till alltmöjligt så vänder hon sig om mot "hemsjukvårdshyllan" o säger. Men jag kan väl väl få plåster då för jag vill ha nåt!
Grrrrrr sa mamma då.... Vadå ska bara för att hon ska ha. Skitsamma vad det är, bara det är nåt... Kan bli tokig för mindre känner jag...
Ikväll tog det en timme att få barnen att somna. Övertrötta o överspelta båda två stojja de runt som vilda hönor, sen var de ju tvugna att slå lite på varandra o jäklas lite. Läste en bok för dom och sen blev det en prinsess-saga o då till slut så somna Ronja iallafall. Linus dröjde lite längre men till slut så slockna han med.
Nu tänkte jag undersöka om det är nåt bra på tv...sen bör väl jag gå o nanna med egentligen. Ska verkligen försöka att gå upp i tänkt tid i morgon..

Kram Fia

Kommentarer
Postat av: Fia

Jamen vad är det för idé att städa o hålla på när det inte ens är fint i 5 min?! Vi har dessutom en hund som plockar fram allt som vi plockat bort från golvet innan vi ens hunnit dammsuga... Han trivs helt enkelt inte när det är undanplockat, och inte barnen heller! Har sänkt ribban til att det ska gå att ta sig fram i alla rum...

Kram!!

2008-08-16 @ 12:07:01
URL: http://villavolvovovve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0