Semester igen....Skönt!

Äntligen så var den hiskeliga jobbarveckan över o jag har semester igen.. En härlig (förhoppningsvis) vecka med lata dagar.
Har inte hänt så vansinnigt mycket under veckan. Har mest jobbat tycker jag o varit ganska trött när jag kommit därifrån. Men jag tog tag i mina promenader iallafall och gick bort till Lillan o red vid ett par tillfällen. Det var ganska skönt att gå faktiskt.  Men häromkvällen fick jag skjuts hem för klockan blev så mycket.

Igår var vi iväg till Råssnäs hundbad. Jag med min Bella o de andra med sina hästar(!!). Var lite kul faktiskt. Det var en hel del folk som stanna till o titta. Inte så vanligt med hästar inne i stan så där, men det verkade ändå ganska uppskattat.
Efteråt vankades det pizza o det var smarrigt. Iallafall fram till dess att Moa fick för sig att jag stoppat en pizzabit med en fluga på i munnen. Det blev en tur till toaletten när jag fattat att hon nog inte drev med mig o sen hade jag ingen aptit. Tack o lov hade jag ju varken hunnit börja tugga ordentligt eller svälja så jag behövde bara spotta ut det. Jag såg för övrigt ingen fluga i maten... den hann nog flyga iväg utan att Moa såg det, men jag kunde inte äta mer för det..

Idag har Jhennifer kommit hem ifrån sin pappa. Så nu är lugnet här hemma som bortblåst igen. Men det är skönt ändå att ha nån av dom hemma. Jag får vänta en vecka till innan de andra små busarna kommer..

Har haft ont i huvudet o varit bängtrött ända sen jag kom hem från jobbet, o nu ikväll när jag kom inför dörren så kom jag på varför. Min doftranka blommar o det luktar jättestarkt. Från bara 1½ blomklase. Så nu blir den utkastad på balkongen faktiskt. Är lite känslig för vissa blommor sådär o doftrankan funkar visst inte alls.

I morgon ska jag sova lääänge för att ta igen all förlorad morgonsömn från den här veckan.. o nu ska jag glo på film..

kram på er/Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0