Äntligen är de små hemma!!

Jag kunde inte vänta till i morgon när de egentligen skulle komma hit, så jag frågade om jag inte kunde få hem dom ikväll istället. O det fick jag ju så klart. Så nu ligger mina små o sussar sött i sina sängar.
Jag sov ganska så länge idag och fick skutta in i duschen lite snabbt. Åkte iväg i lämna tillbaka Lillans bil som jag lånade hem igår kväll. Passade på att ta en promenad hem igen med Bella så att både hon o jag fick röra på oss ordentligt. Gick förbi kossehagen vid russingstorp med den enorma tjuren o Bella blev jätterädd o ville inte gå förbi utan att ta en jättestor lov förbi. Han stod precis brevid staketet o titta på oss o Bellisen tyckte han var jätteläskig... Tänkte lite snabbt att om han gör utfall får vi springa...väldigt fort...hu vad stor han är...
Väl hemma kom Jens o hämtade min gamla skruttbil o åkte o lagade den.  Vad skönt det är att bara kunna lämna ifrån sig den så där o få den fixad.
Kl 13 var jag tillbaka hos Lillan för att äta lunch. Blev så mycket rester över från igår kväll så det blev lunch idag med. Det var jättegott! Efter maten skulle Lillan o tjejjerna ge sig ut o rida. Det blev tyvärr ingen häst över till mig så det var bara att bege sig hemmåt igen.
Hade så svårt att somna inatt så jag kände mig lite trött o sliten. Så jag la mig på sängen o vilade en stund. Men så ringde Jens o var färdig med bilen. Han undrade om jag ville följa med när Linus spelade match i Mjölby och det vill jag ju inte missa. Eftersom Jhennifer hade min regnjacka så leta jag fram en extra tröja o följde med. Fågelstalaget är jätteduktiga o de ledde med 2-0 ganska länge, men så ryckte Mjölby upp sig o drog om så när matchen var slut så vann Mjölby med 3-2. Lite synd, och barnen var lite putta men de var verkligen duktiga..
Vi käka kvällsmat tillsammans här hemma o la barnen men sen åkte Jens hem igen. Jag satte mig inne hos Ronja för hon hade lite svårt att somna. Men efter en stund så slockna hon oxå.
Nu drar det ju igång igen med fritids o dagis så det gäller ju att få isäng dom i vettig tid. Nästa måndag börjar ju skolan igen o då måste iallafall Linus ha fått in rutinerna.

Nu ska jag kolla på en film på tv som ser lite kul ut. Vet inte vad det är för nån..

Kram på er/Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0